Keresőmarketing: AdGooroo-partner lett az Arcus Search

Kovács Attila, 2008. március 6. 15:22

Az Arcus Search mai budapesti sajtótájékoztatóján Fazakas László, a cég divízióvezetője bejelentette: a hazai piacvezető keresőmarketing-ügynökség együttműködési megállapodást kötött az amerikai AdGooroo-val. Továbbá: az Arcus nemzetközi színvonalú versenytárs-vizsgálatával újabb értéknövelt szolgáltatási csomagokat vezet be 2008 márciusától ügyfelei részére.

Az AdGooroo-t 2004-ben alapították, hogy kielégítse a független versenytárs figyelési igényeket az egyre növekvő keresőmarketing iparágban. Az azonos nevű AdGooroo vezető hirdetési információs rendszer jelenlegi változata a természetes találatok mellett a fizetett hirdetések követésére is képes a Google, Yahoo, MSN és a Baidu felületein, több mint 14 országban.

Az AdGooroo rendszer a keresőmarketinggel foglalkozók számára: rendszeréből napi szinten tájékozódhatnak a versenytársak kulcsszavairól, hirdetési szövegeiről, kampány-statisztikájáról, ezzel tovább javítva saját hirdetésük hatékonyságát. 2008 februárjától az AdGooroo egyedüli magyarországi partnere a piacvezető keresőmarketing ügynökség, az Arcus Search. Az AdGooroo vezető hirdetési információs rendszer egyedi technológiájával bármilyen iparág keresőhirdetési aktivitását képes követni, segítve ezzel a kifinomult ügynökségek és hirdetők munkáját. Az AdGooroo rendszeréből ügyfeleik tájékozódhatnak versenytársaik kulcsszavairól, hirdetési szövegeiről, kampány statisztikájáról, valamint napi figyelmeztetéseket és egyéb információkat kaphatnak, amelyekkel tovább javíthatják hirdetésük hatékonyságát.

A legfrissebb adatok szerint Magyarországon a vásárlási szempontból leginkább potens - 15-49 éves - lakosok hozzávetőlegesen 50%-a használja rendszeresen az internetet. Az internetezők többsége - körülbelül 90%-a - igénybe veszi valamelyik keresőrendszert (Google, Tango, Goliat, Kurzor). Ennek oka, hogy az elérhető weboldalak száma napjainkra elképzelhetetlen méreteket öltött, így, a rendelkezésre álló idő szűkösségéből fakadóan, elengedhetetlenné vált a strukturálás, a releváns tartalmak mielőbbi megtalálása.

Az online marketing növekvő szerepét mi sem mutatja jobban, mint hogy 2006-ra - az éves reklámköltést figyelembe véve - két szegmens növelte jelentősen részesedését a reklámtortából; a kültéri média és az online marketing. Ez utóbbi hozzávetőlegesen 160%-os növekedést ért el. Az online marketing legdinamikusabban fejlődő szegmense a keresőmarketing piac; az Egyesült Államokban jelenleg az online reklámköltés több mint 40%-át teszi ki. Hazánkban a keresőmarketing piac 2007-re körülbelül 1 milliárd forintos költést tudhat magáénak, mely 250%-os növekedést jelent 2006-hoz képest.

A keresőfelületek marketing célú felhasználása egy új, költséghatékony kommunikációs lehetőség, mely a felhasználók meglévő motivációjára épít, ezzel üzleti szempontból az egyik legnagyobb megtérülést hozó marketingeszköz. Az felhasználók amennyiben egy szolgáltatásról, termékről szeretnének informálódni, vagy egy ismeretlen weboldalt szeretnének megtalálni: leggyakrabban a keresőket használják. A statisztikák alapján a felhasználók 78%-a használja a keresőmotorokat vásárlás előtt, tehát vásárlási döntés előkészítésére, így ez a kommunikációs csatorna napjainkban szinte kihagyhatatlanná vált az online marketing-mix kialakításakor.

A keresőmarketing rendkívüli előnye a többi marketingeszközzel szemben, hogy a keresőkből érkező látogatók már befogadó-képes, nyitott állapotban érkeznek a site-ra, emiatt könnyebben megszólíthatóak, mint a többi csatornán elért potenciális vásárlók.  A tradicionális marketingeszközökkel szemben a célcsoport számára ugyanis pontosan akkor jelenik meg a kínálat, amikor igény merül fel az információszerzésre, a vásárlásra.

„A hazai keresőmarketing piac ugrásszerű növekedését 2007-ben tapasztalhattuk meg, és ehhez hasonlóra számítunk idén.” – mondta Fazakas László, hozzátéve: „Azért, hogy ügyfeleinkkel a legtöbb információ birtokában hozhassuk meg napi döntéseinket, szükségünk van egy olyan eszközre, amellyel láthatóvá válnak versenytársaik a keresőkben, és így jobban megismerhetjük ezen versenytársak hirdetési stratégiáját.”

Az eseményen Peresztegi Zoltán, a Google magyarországi képviselője is részt vett, aki kiemelte: versenyhelyzet van manapság a keresőmarketing piacon. Viszont amíg az USA- ban 50, az Egyesült Királyságban 60, addig Magyarországon még csak 7 % a keresőmarketing részesedése az online reklámokból.

A sajtótájékoztatón szintén jelen volt Kálmán Tamás, az ETARGET Kft. magyarországi vezetője, aki szerint az ágazat rohamos fejlődésével a keresőmarketing szolgáltatás, azaz a PPC és a SEO költések is nagymértékben fognak növekedni. A világháló elterjedése felerősíti a versenyt, és ennek köszönhetően egyre több cég fogja felismerni, hogy stratégiájukból nem hagyhatják ki ezt a hirdetési formát.

Az Arcus Search (korábban: Arcanian Consulting) Magyarország első keresőmarketing ügynöksége, több mint 6 éve foglalkozik keresőmarketing megoldásokkal és kilenc éves webfejlesztési tapasztalattal rendelkezik. Az Arcus Search az első cég, amely elnyerte mind az ETARGET, mind a Google AdWords hirdetési rendszerszerek ügynökségi minősítését, továbbá az egyetlen, amely a kereső hirdetések kezeléséhez a kattintási csalások kiszűrését segítő rendszert, valamint a versenytársak aktivitását figyelő AdGooroo-t ajánlja ügyfelei részére. Az Arcus Search eddig több mint 200 kampányt kezelt a keresőrendszerekben (2007-ben összesen 900.000 USD értékben), és jelenleg több mint 10 aktív keresőoptimalizálási projektje fut. A piaci adatok alapján 18-20%-os hazai piaci részesedése volt 2007-ben a keresőhirdetési piacon, versenytársait mérföldekkel megelőzve. Marketingtervezési folyamatait állandóan aktualizálja a nemzetközi trendeket követve. Célja, hogy ügyfeleinek nyújtott szolgáltatásai mérhető üzleti eredményeket hozzanak. A tervezés során figyelembe veszi ügyfelei leendő vásárlóinak döntési folyamatát, ehhez igazítja az ajánlott marketing stratégiát.
Az Arcus Search keresőmarketing tanácsadás keretein belül törekszik az ügyfelei számára leghatékonyabb megvalósítások megismertetésére, kiválasztására és összehangolására. 2007-ben csatlakozott a legnagyobb független hazai interaktív ügynökséghez, az Arcus Interactive Group-hoz, amelynek ma önálló keresőmarketing divíziója.

A Prím kérdéseire kapott válaszok a témával kapcsolatos további információkat tartalmaztak:

  • Magyarországon ma az online reklámköltés 8-9 %-a a keresőhirdetés (Szlovákiában ez 15%, Csehországban 25%);
  • az Adgooroo együttműködik a Google-lal;
  • a licencelt Adgooroo rendszerrel a hazai online hirdetők szokásait, versenyzését lehet nyomon követni.   
Kulcsszavak: +céginfo marketing Arcus

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének

A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.

2024. április 19. 16:59

Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.

2024. április 19. 13:24

Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését

Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.

2024. április 18. 16:54

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Facility managementben erősít az ICON

Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.

2024. április 17. 18:09

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09