NetLock: milliárdok takaríthatók meg az elektronikus számlázással

MTI Sajtóadatbank, 2008. március 7. 10:32

Az elektronikus ügyintézés-szolgáltatással foglalkozó NetLock Kft. szerint Magyarország is hozzájárulhat ahhoz, hogy az Európai Unió több mint 240 milliárd eurót megtakarítson az elektronikus számlázás kiterjesztésével.

A vállalat közleménye szerint a megtakarítás összege az Európai Bizottság szakértőinek becslésen alapul, s akkor valósul meg, ha a cégek a papíralapú számlázásról áttérnek az elektronikusra.

Mindehhez azonban szemléletváltásra van szükség: az elektronikus számlázáshoz szükséges elektronikus aláírás technológiája már évek óta rendelkezésre áll Magyarországon is, ezért érthetetlen, hogy a vállalatok miért nem alkalmazzák széles körben. A NetLock szerint a számlakibocsátás elektronizálásában nagy költségcsökkentési megtakarítási potenciál rejlik, hiszen azok a cégek, amelyek így hitelesítve továbbítják ügyfeleiknek ezeket, egyrészt időt, másrészt pénzt takarítanak meg.

A NetLock tapasztalatai szerint a magyar vállalatok nagy része mind technológiai, mind pedig gazdasági szempontból felkészült az elektronikus számla kibocsátására, ám nagy még az bizalmatlanság is az ilyen dokumentumok iránt.

A NetLock szerint a törvény által előírt megőrzési feltételekkel egy vállalat az őrzött mennyiségtől függően akár több tíz millió forintos megtakarítást is elérhet, ha átáll az elektronikus számlázásra, miközben a legegyszerűbb háttér-infrastruktúra már 100 ezer forint nagyságrendű összegből is kiépíthető.

A NetLock a 2006. évi 165 millió forintos bevételét tavaly 20 százalékkal növelte: a 10 éve működő, szegmenstől függően 50-70 százalékos részesedéssel rendelkező NetLock közel 3.000 aktív tanúsítványt kezel. A vállalat az elmúlt 6 évben összesen mintegy 10 ezer fizetős tanúsítványt állított ki.

Kulcsszavak: NetLock

Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját

A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit. 

2024. április 18. 11:40

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Jövőbe mutató adatvizualizációs megoldások az SAP és az IFUA Horváth versenyén

Kihirdették az SAP Hungary és az IFUA Horváth adatvizualizációs versenyének nyerteseit. Ötven csapat mérte össze tudását az egyetemi és vállalati szférából. A versenyzőknek az SAP új döntéstámogató eszköze, az SAP Analytics Cloud (SAC) segítségével kellett a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által biztosított adatokból látványos és lényeges összefüggéseket bemutató adatelemzéseket készíteniük és prezentálniuk. 

2024. április 17. 19:55

Facility managementben erősít az ICON

Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.

2024. április 17. 18:09

Új korszak az elektromobilitásban

A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is. 

2024. április 17. 16:28

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09