Új Lotus termékek az IBM konferenciáján

Kovács Attila, 2008. március 14. 10:18

"Lotusphere Comes to You 2008: Középpontban az ember" címmel tartott március 13-án félnapos konferenciát az IBM Magyarország. A budapesti Károlyi-Palotában lebonyolított eseményen a fő témák a következők voltak: dinamikus és valós idejű együttműködési platform; portálok, melyek segítenek a Web 2.0 erejét az üzlet szolgálatába állítani azáltal, hogy integrált hozzáférést biztosítanak felhasználókhoz, információkhoz és alkalmazásokhoz; új Lotus termékek, új Notes funkciók és SAP integrációs lehetőségek. Pikéthy Árpádnak, az IBM Magyarország szoftverüzletág-igazgatójának megnyitóját követően öt hosszabb lélegzetű előadás hangzott el.

A Lotusphere 2008 konferencia újdonságairól és bejelentéseiről David Farrell, az IBM North-Eastern Europe alelnöke beszélt. A gondolatébresztő prezentációból a résztvevők megismerhették, hogyan gyorsították fel a Lotus szoftverek fejlődési sebességét; az együttműködés miért fontosabb ebben a gyorsan változó világban, mint bármikor; hogy miért vannak a Lotus szoftverek mindig egy lépéssel előrébb, mint a piaci változások. Az előadó bemutatta a kisvállalatok számára fejlesztett Lotus Foundationst, a szituációs alkalmazáskészítő Lotus Mashup megoldást, valamint a Lotus és SAP szövetségéből született Lotus Atlantic kezdeményezést, amely az SAP funkcióit ötvözi a Lotus Notes képességeivel.

Szabó János, Lotus brand menedzser "Web 2.0 a vállalati gyakorlatban: Együttműködési trendek, innováció és az új generációs munkavállalók" címmel tartott előadásában egyebek között bemutatta a Lotus Connections 2.0-t és a Lotus Quickr új verzióját.

Bánki Zsolt, vezető Lotus szakértő
arról beszélt, hogy az IBM Lotus Sametime 8 segítségével a csoportos munkavégzéshez kapcsolódó valós idejű kommunikáció és a kommunikációs eszközök integrációja egy platformon oldható meg.

"Felturbóztuk: új WebSphere Portal képességek az üzleti folyamatok, a Web 2.0 és a SOA szolgálatában" volt Pál Ferenc (IBM Senior Software IT Architect) előadásának a címe. Fő téma volt: miképpen teszi lehetővé az IBM WebSphere Portal az üzleti igények által generált kihívásokra történő gyors és hatékony reagálást a nyílt szabványok, a SOA, az integrált tartalom és együttműködési szolgáltatások, valamint a biztonságos, szerepköralapú, kompozit alkalmazások előnyeinek kihasználásával. A portál a Web 2.0-ban rejlő lehetőségek, a tartalom, az együttműködés és a felhasználói élmény kombinálásával felhasználói igényekre érzékeny, dinamikus és interaktív szolgáltatásokat nyújt az Intraneten, Extraneten, interneten keresztül. A Szolgáltatás Központú Architektúra (SOA) és a Web 2.0 előnyeinek összegyúrásával a cégek képesek lesznek olyan portál alapú szolgáltatáscsomagok összeállítására, amelyek az üzleti agilitás és innováció új szintjére emelnek. A prezentációból megismerhetik új, értéknövelő WebSphere Portál stratégiánkat, valamint gyakorlati példákkal szolgálunk ügyfeleinkkel közösen elért eredményeinkről. Az előadó bemutatt a portál termékcsalád új verzióját, a WebSphere Portal 6.1-et.


"Lotus Notes volt, van és marad, csak egyre többet ér"
címmel tartott stratégiai előadásában Horváth András, az IBM vezető Lotus technikai szakértője egyebek között szólt a Lotus Domino 8.5 új, webes eszközkészletéről, amellyel gyorsan készíthetünk korszerű AJAX-os alkalmazásokat. Kiemelte: a Lotus Notes új verziója egyedi módon teszi lehetővé a portálok, meglévő Notes alkalmazások, SAP szolgáltatások integrációját. A Lotus Traveler pedig on-line elérést biztosít postaládánkhoz és naptárunkhoz PDA-k és mobiltelefonok segítségével.

Kulcsszavak: IBM Lotus

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Energiatakarékosság az ASUSTOR-ral!

Az áramszámlák világszerte meredeken nőnek, ASUSTOR NAS viszont segít abban, hogy adataid elérhetők legyenek és pénzt takaríts meg.

2024. március 27. 11:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05