11 százalékos PC-piaci növekedési kilátások 2008-ra
Az elemzőcég jóslata szerint a szektor bővülése világszerte eléri a 10,9 százalékot, és az értékesítések egyben bevétel-növekedést is jelentenek majd. A nagyobb kínálat, nyomott árak miatt ez természetesen nem lesz azonos az eladások növekedésének ütemével, ám még így is 6 százalékos bővülésre számítanak 2007-hez képest. Ez mindenképpen kedvező, különösen az ezredforduló utáni piactúltelítődés után. A várakozások szerint 293 millió gép kel majd el idén, és hogy ez mennyire soknak számít, azt jól érzékelhetjük a 2003-as, annak idején rekorddöntő 152,6 milliós értékesítések tükrében. A legnagyobb mértékű javulást az új piacokon idén is a karácsonyi értékesítési időszakra teszik, ez a negyedév 2007-ben 22 százalékkal nőtt, és együttesen a feljövőben levő piacok a teljes forgalom majd 60 százalékát tették ki.
A várhatóan kedvező számok mögött idén sem a nyugati világ vásárlási kedvét kell keresni, hanem a hatalmas új piacok lendületét. Ezek közül kiemelkednek India és Kína városi jellegű területei. A távolabbi jövő is szép kilátásokkal kecsegtet, mivel újabb „lecserélési ciklus”-hoz érünk majd. Ez korábban tömegesen vásárolt PC-k nagyjából egy hullámban történő lecserélését jelenti. Az előző ilyen időszak 2004-2005 körül volt, a következő a gyártók örömére mégy csak most kezdődik, 2008-2010-re tehető.
Kapcsolódó cikkek
- Fellendülőben a számítógép-piac - kérdőjelekkel
- Bővült a személyi számítógépek piaca tavaly
- Alkatrészhiány miatt drágulhatnak a számítógépek az idén
- Csak a notebook iránt nőtt kereslet az IT-piacon
- Idén is bővül a személyi számítógépek piaca
- Beindult végre a személyi számítógépek piaca
- Jobban alakul a személyi számítógépek világpiaci értékesítése
- Egyre gyengébben teljesít az Apple és a Dell, az Acer viszont megtáltosodott
- Gartner: 6 százalékkal csökkennek idén az IT-kiadások
- Mégis fellendülőben a PC-piac
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.