Újfajta, megosztott profilkezelés a MySpace-en, és rajta kívül

Kiss Ádám Zoltán, 2008. május 9. 20:07

A MySpace kezdeményezése, hogy a felhasználók számtalan különálló profiljukat meg tudják jeleníteni más, akár rivális oldalakon, és megoszthatják az ottani felhasználókkal. Hogy valódi változás készülődik az jelzi, hogy a Yahoo, az eBay, a Twitter, és a Photobucket, csatlakozna, de még a FaceBook neve is szóba került.

A világ legnépszerűbb közösségi hálózata érdekes kezdeményezésbe kezdett, „adatelérhetőségi” kampánya keretén belül a felhasználók profiljának adatai megjeleníthetők lennének más oldalakon is, akár beépítésre kerülhetnének. A jelenlegi gyakorlat, hogy az interneten szörfözők számos oldalon regisztrálnak, és ennek megfelelően számos különböző profilt hoznak létre. Ez egyrészt fölösleges és időrabló, másrészt kénytelen-kelletlen skizofrén állapotba taszítja a felhasználót, aki egyetlen személyiség, mégis 10-20 formában van jelen az interneten. A rendszer elemein még dolgoznak, de a legnagyobbak közül már olyan kulcsfontosságú oldalak jelezték, hogy részt vennének a rendszerben, mint Yahoo, az eBay és a Photobucket. Ám talán még ennél is ígéretesebb, hogy a MySpace együttműködést ajánlott legnagyobb riválisának, a FaceBooknak is. A kezdeményezés mindenesetre alapvető változást jelez a közösségi oldalak működésében, az eddig élesen elzárkózó és egymás legyűrésére apelláló oldalak a közös előnyökért cserébe megnyithatják kapuikat, és mindennek a felhasználók szüretelhetik le a hasznát.

Kulcsszavak: MySpace média

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05