A Samsung kiszállna a notebook-piacról

Genda Csongor Zoltán, 2008. május 16. 07:16

A Samsung a laptopok gyártásának a beszüntetésére készül abban az esetben, ha az elkövetkező néhány évben nem érik el a célul kitűzött forgalomnövekedést ezen a területen.

Sukyong Hong, a dél-koreai elektronikai konszern marketing menedzsere elmondta, hogy ha meg akarnak maradni a noteszgéppiacon, akkor három éven belül a jelenlegi 1.7%-ról 6%-ra kell növelniük a piaci részesedésüket, máskülönben nem tudnak talpon maradni. Számokban ez azt jelenti, hogy 2011-re 11 millió notebookot kellene értékesítenie a vállalatnak. Elemzők szerint elég meredek tervek ezek, hiszen a koreai elektronikai konszern részesedése 2005-2007 között alig fél százalékot emelkedett. A Samsung célja, hogy pár év alatt kielőzzék a jelenleg 9. helyet magáénak tudó Sony-t.
Hong elmondta még, hogy változtatni fognak jelenlegi marketingstratégiájukon is, így a jövőben nem csupán a világ tíz országában fogják kínálni termékeiket, hanem más piacokra is eljuttatják a Samsung noteszeket, ám leginkább az amerikai fogyasztókat akarja megcélozni a vállalat.
 

Kulcsszavak: Samsung notebook +céginfo

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05