Mobilitás és multimédia-platform: 36,7 milliós NKTH-támogatás
Mintegy 40 infokommunikációs kutató-fejlesztő társaság, illetve szervezet létrehozta a Mobilitás és Multimédia Nemzeti Technológiai Platformot, amit a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal (NKTH) 36,7 millió forinttal támogat.
Pukler Gábor, a Mobilitás és Multimédia Klaszter elnöke hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón elmondta: a platform létrehozatalában jelentős szerepet játszott a 2007. december 17-én alakult klaszter, amely tavaly év végén indult az NKTH által, a nemzeti technológiai platformok létrehozatalára kiírt pályázaton.
A pályázatra beérkezett 61 pályaműből a klaszter technológiai platformra vonatkozó pályázata nyerte el a támogatást.
Az elnök elmondta: a platform szorosan együttműködik a klaszterral, amely mint egy menedzsment szervezet, megvalósítja a platform által kidolgozott stratégiát.
Az eseményen közölték: a klaszter megalakulása óta 10 kutatás-fejlesztési, főként az egészségüggyel, ezen belül az idősgondozással, illetve a helyfüggő, például közlekedési informatikai szolgáltatásokkal kapcsolatos kutatás-fejlesztési programot indított el, amit a tagok saját forrásból finanszíroznak.
A klaszter további célja, hogy kidolgozzon egy több évre, 2012-2015-re vonatkozó programot, ami segítené például a döntéshozókat abban, hogyan változtassanak a jogszabályokon és a szabványosítás folyamatán.
A Mobilitás és Multimédia Klasztert a magyar infokommunikációs iparág cégei, illetve több oktatási intézmény, valamint kis- és közepes vállalkozás alapította: a klaszterben a szervezetek egyesítik kutatásfejlesztési erőforrásaikat, illetve érétkesítik a közösen létrehozott szolgáltatásokat és eredményeket.
A klaszternek, illetve a platformnak jelenleg mintegy 40 társaság és szervezet a tagja, amelyek az alapkutatástól a piaci bevezetésig lefedik a teljes innovációs értékláncot.
A klaszter elsősorban a mobiltechnológiára épülő alkalmazásokkal, így például a mobiltévével kapcsolatos szolgáltatásokkal, a multimédiás tartalomszolgáltatással, az elektronikus egészségüggyel, illetve az intelligens közlekedéssel, a helyfüggő szolgáltatásokkal kapcsolatos fejlesztéseket végez.
A klaszter és a platform tagjai között megtalálható például a Magyar Telekom Nyrt., az Ericsson, a HP, a SUN Microsytems, a GTS-Datanet magyar leányvállalata, az Albacomp, az Origo, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem, a Pannon Egyetem, a Pécsi Tudományegyetem, az Eötvös Loránd Tudomány Egyetem, a Közlekedéstudományi Intézet Kht., a Kitchen Budapest Innováció Kft., az InnoHost Kutatás-Fejlesztési Alapítvány, valamint a kis- és középvállalkozások közül az Innomed, a Kirowski, a Netvisor, az Adverticum és a Bird Telecom.
Kapcsolódó cikkek
- Videokonferencia-rendszerrel bővítette szolgáltatásait az informatikai klaszter
- A magyar-szlovák kis- és középvállalkozások együttműködésének támogatása
- Innovációs elismerés az Intellio autópálya-felügyeleti megoldására
- Megújuló energiákra épül az Alcatel-Lucent nyertes pályázata
- Informatikai inkubációs központ a Debreceni Egyetemen
- Nyerjen egyperces videóval 80 napos világkörüli utat és 100 ezer dollárt az LG-től
- A gyengülő oktatás megöli a stratégiai fontosságú elektronikai ipart
- Magyar-amerikai tudományos és technológiai együttműködés
- Nemzetközi hálózatban működő akkreditált laboratórium segíthet a hazai ipar európai k+f integrációjában
- Megnevezték a Magyar Sajtófotó pályázat díjazottait
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.