Mobilitás és multimédia-platform: 36,7 milliós NKTH-támogatás

MTI Sajtóadatbank, 2008. június 17. 09:02

Mintegy 40 infokommunikációs kutató-fejlesztő társaság, illetve szervezet létrehozta a Mobilitás és Multimédia Nemzeti Technológiai Platformot, amit a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal (NKTH) 36,7 millió forinttal támogat.

Pukler Gábor, a Mobilitás és Multimédia Klaszter elnöke hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón elmondta: a platform létrehozatalában jelentős szerepet játszott a 2007. december 17-én alakult klaszter, amely tavaly év végén indult az NKTH által, a nemzeti technológiai platformok létrehozatalára kiírt pályázaton.

A pályázatra beérkezett 61 pályaműből a klaszter technológiai platformra vonatkozó pályázata nyerte el a támogatást.

Az elnök elmondta: a platform szorosan együttműködik a klaszterral, amely mint egy menedzsment szervezet, megvalósítja a platform által kidolgozott stratégiát.

Az eseményen közölték: a klaszter megalakulása óta 10 kutatás-fejlesztési, főként az egészségüggyel, ezen belül az idősgondozással, illetve a helyfüggő, például közlekedési informatikai szolgáltatásokkal kapcsolatos kutatás-fejlesztési programot indított el, amit a tagok saját forrásból finanszíroznak.

A klaszter további célja, hogy kidolgozzon egy több évre, 2012-2015-re vonatkozó programot, ami segítené például a döntéshozókat abban, hogyan változtassanak a jogszabályokon és a szabványosítás folyamatán.

A Mobilitás és Multimédia Klasztert a magyar infokommunikációs iparág cégei, illetve több oktatási intézmény, valamint kis- és közepes vállalkozás alapította: a klaszterben a szervezetek egyesítik kutatásfejlesztési erőforrásaikat, illetve érétkesítik a közösen létrehozott szolgáltatásokat és eredményeket.

A klaszternek, illetve a platformnak jelenleg mintegy 40 társaság és szervezet a tagja, amelyek az alapkutatástól a piaci bevezetésig lefedik a teljes innovációs értékláncot.

A klaszter elsősorban a mobiltechnológiára épülő alkalmazásokkal, így például a mobiltévével kapcsolatos szolgáltatásokkal, a multimédiás tartalomszolgáltatással, az elektronikus egészségüggyel, illetve az intelligens közlekedéssel, a helyfüggő szolgáltatásokkal kapcsolatos fejlesztéseket végez.

A klaszter és a platform tagjai között megtalálható például a Magyar Telekom Nyrt., az Ericsson, a HP, a SUN Microsytems, a GTS-Datanet magyar leányvállalata, az Albacomp, az Origo, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem, a Pannon Egyetem, a Pécsi Tudományegyetem, az Eötvös Loránd Tudomány Egyetem, a Közlekedéstudományi Intézet Kht., a Kitchen Budapest Innováció Kft., az InnoHost Kutatás-Fejlesztési Alapítvány, valamint a kis- és középvállalkozások közül az Innomed, a Kirowski, a Netvisor, az Adverticum és a Bird Telecom.

Kulcsszavak: NKTH pályázat k+f Adverticum

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését

Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.

2024. április 18. 16:54

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Facility managementben erősít az ICON

Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.

2024. április 17. 18:09

Új korszak az elektromobilitásban

A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is. 

2024. április 17. 16:28

Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi. 

2024. április 17. 14:50

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09