A vállalatok elzárkóznak a rugalmas munkavégzéstől
A vállalatok csupán 17 százaléka gondoskodott arról, hogy valamennyi alkalmazottjuknak biztosítsák a rugalmas munkavégzéshez szükséges feltételeket, miközben az európai munkavállalók 94 százaléka igényelné ezt a lehetőséget. Egy olyan kontinensen, ahol a munkavállalók 31 százaléka akár fel is mond és munkahelyet is vált, ha munkaadója nem biztosítja ezeket a feltételeket, egyre növekvő rizikófaktornak tűnik a vállalatok rugalmas munkavégzés iránti nyitottsága vagy elzárkózása.
A tények egy független kutatás eredményei, amely az Avaya megbízásából készült Európában és Oroszországban a rugalmas munkavégzéssel kapcsolatban. A kutatás során több mint 3000 európai munkavállalót kérdeztek meg. Az eredmények alapján az Avaya szerint az európai vállalatok ezzel a hozzáállással nem csupán azt kockáztatják, hogy elvesztik versenyhelyzeti előnyüket, de emellett eredményes alkalmazottaikat is, mivel egy óriási digitális szakadékot hoznak létre a munkavállalók között azáltal, hogy a többségüktől megvonják ezeket a privilégiumokat.
A kutatás végeredménye alapján az európai munkavállalók 78 százaléka fontolóra venné a munkahelyváltást, ha biztosítanák számukra a rugalmas munkavégzést és az ahhoz szükséges technikai eszközöket. A megoldással járó előnyöket nem csupán a családos nők és férfiak igénylik, a megkérdezettek 78 százaléka jelezte, hogy nyugdíjazásuk után szívesen folytatnák a munkát, amennyiben felajánlanák számukra a lehetőséget.
Kapcsolódó cikkek
- Alapkövetelmény lesz a digitális írástudás a munkaerőpiacon
- Szinte minden munkához kell már információs technológiai ismeret
- Kirúgták, mert nagybetűvel írt e-mail-t
- SMS-ben pályázhatnak az álláskeresők
- Állásbörzék: képzett IT munkatársakból hiány van
- Pornóznak és állást keresnek az alkalmazottak a céges laptopon
- A neten keresnek állást az elbocsátottak
- IT-munkaerőkölcsönzés
- Hazai IT-álláspiaci körkép: Kereslet-kínálat - hol hibádzik?
- Kényszerszabadság a szilikon völgyben
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.