Az internetes nemzedék vezérli a médiapiacot

MTI Sajtóadatbank, 2008. július 7. 09:32

A PricewaterhouseCoopers (PwC) előrejelzése szerint a 2012-re 2200 milliárd dollárra bővülő globális média- és szórakoztatóiparban a stratégiai együttműködések kora jön el: a trendeket az "internetnemzedék" diktálja, s a cégek is az ebbe a korosztályba tartozók kegyeit keresik.

A PwC MTI-hez eljuttatott előrejelzése szerint a média- és szórakoztatóipar összetett éves növekedési üteme eléri a 6,6 százalékot, így annak összértéke 2012-re várhatóan mintegy 2200 milliárd dollár lesz. A cégeknek a következő öt évben - a hagyományos üzleti szegmensekből származó bevételek fenntartása mellett - a feltörekvő technológiákra kell hangsúlyt helyezniük.

A tanulmány szerint a média- és szórakoztatóipar változásának irányát és ütemét az "internetnemzedék" határozza meg: ők hajtják előre a hozzáféréssel, a digitális szórakoztatással és a médiával kapcsolatos költést.

A PwC elemzése emlékeztet arra, hogy Brazília, Oroszország, India és Kína lakosságának jelentős részét teszi ki a 25 évesnél fiatalabb korosztály. Ez az arány Brazíliában 43 százalék, Oroszországban 31 százalék, Indiában 50 százalék, Kínában 38 százalék, míg az USA-ban 34 százalék.

A tanulmány szerint eközben az 50 évesnél idősebb fogyasztók azzal teremtenek egyensúlyt az ágazatban, hogy számottevő figyelmet szentelnek a hagyományos médiumokra.

Az 50 évesnél idősebb lakosság létszáma - Európa, Közel-Kelet és Afrika kivételével - a világ valamennyi térségében növekszik és a jelenlegi 1,1 milliárdról 1,25 milliárd főre nő 2012-re. Ez a létszámnövekedés lehetővé teszi a hagyományos formátumok fennmaradását, miközben ez a korosztály is egyre nagyobb érdeklődést mutat majd a gyermekei és az unokái által használt platformok iránt.

Az elemzés szerint a következő időszakban, éves szinten 16,4 százalékkal terjed a világban a szélessávú internet technológia, 2012-re több mint duplájára nőve, 661 millió háztartásba jut el.

A PwC szerint a következő öt év alatt Ázsia és Csendes-Óceánia, illetve Latin-Amerika térségei növekszenek majd a leggyorsabban ebben a tekintetben.

Mindegyik régióban kétszámjegyű növekedés várható az internetes reklámozás, az internet hozzáférésre fordított kiadások, a tv-előfizetési díjak, a kaszinók és szerencsejátékok, valamint a videojátékok terén.

Latin-Amerikában mindez összesen 85 millió dollárra rúg majd 2012-ben - szemben a 2007-es 52 millióval -, ami 10,6 százalékos éves növekedési rátának felel meg. Ezalatt Ázsiában és a csendes-óceáni térségben a kiadások összetett éves növekedési üteme 8,8 százalékos átlagot ér el, s a 2007-es 333 milliárd dollárról 2012-re 508 milliárd dollárra bővül.

Európa, Közel-Kelet és Afrika 6,8 százalékos növekedéssel 2012-re eléri a 792 milliárd dollárt. Ebben a régióban az internetes reklámozás, az internet-hozzáférésre fordított kiadások és a videojátékok átlagosan továbbra is kétszámjegyű éves növekedést érnek el a következő öt év alatt.

A tanulmány alapján az angolszász kultúrában csak BRIC országokként emlegetett "négyes", Brazília, Oroszország, India és Kína továbbra is a növekedés fontos forrásai maradnak, elsősorban a folyamatosan növekvő fizetőképes kereslet, és az egyre inkább urbanizálódó középosztály hatására.

Két számjegyű bővülés várható Szaúd-Arábiában, Kolumbiában és Vietnamban is. Várhatóan Szaúd-Arábia és az arab nyelvterület piaca növekszik majd a legdinamikusabban. Szaúd-Arábia és a pánarab országok internetes hozzáférési piaca évente 30 százalékkal növekszik és 2012-re eléri a 13,8 milliárd dollárt. Ezzel megelőzi Oroszországot és az érett francia piaccal vetekszik majd.

Latin-Amerikában Kolumbiában lesz a leggyorsabban növekvő szórakoztató- és médiaipari piac, míg a világ másik felén Vietnamban a tv-társaságok "nyernek majd nagyot", ahol a világon egyedülálló módon, közel 30 százalékkal bővül évente a televízió előfizetési piaca - áll a tanulmányban.

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Együttműködésre lép a CETIN Hungary és a Pécsi Tudományegyetem

A független, integrált távközlési infrastruktúra-szolgáltató CETIN Hungary Zrt. és a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Kara a jövőben három kiemelt területen működik együtt: a kiberbiztonsági szolgáltatások fejlesztésében, a kutatás-fejlesztési tevékenység színvonalának további emelésében, illetve az építőiparban egyre elterjedtebb és ismertebb építményinformációs modellezéssel (BIM) kapcsolatos kölcsönös tudástranszferben.

2024. április 23. 16:21

Bevállalós ötletekkel versenyeznek a Megoldások a holnapért döntősei

Kiválasztották a legjobb nyolc csapatot a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A jövő oktatása, a fenntarthatóság és a közösségfejlesztés iránt elkötelezett fiatalok megkezdhetik a felkészülést a döntőre. A következő hetekben a csapatok elképzelésük prototípusát alkothatják meg és tesztelhetik működését a mentorok közreműködésével. A diákok a szakértők segítségével készülnek a végső, májusi megmérettetésre, ahol a három legjobb csapat összesen 6 millió forint összértékű Samsung készülékkel bővítheti egyéni és oktatási intézménye eszközparkját.

2024. április 23. 14:44

A boldog gyerekekből lesznek sikeres felnőttek

Több mint 600 támogatott, 105 diploma, 606 nyelvvizsga, 246 informatikai bizonyítvány. Csak néhány eredmény, amit a 19 éve működő Csányi Alapítvány és az általa mentorált fiatalok elértek. Az alapítvány valódi sikere a számok mögött, a személyes történetekben rejlik – hangzott el Zánkán az Alapítvány által szervezett idei Életút Fesztiválon április 20-án. A kiemelkedő informatikai és idegen nyelvi képzések mellett a végzett fiatalok a megszerzett kapcsolati tőkét, a közösség erejét tartják a legfontosabbnak. Nemcsak a Csányi Alapítvány nagykorú már, hanem egyre több mentoráltból vált olyan fiatal felnőtt, akik büszkén támaszkodhatnak az alapítvány segítségével megszerzett tudás mellett egymásra, „Csányisokra” is.

2024. április 23. 11:35

Állásbörzét és karrierfelkészítést tart szerdától a Corvinus

Több mint kétszáz állásajánlat közül lehet válogatni a Corvinus Egyetem idei karrierexpóján április 24-én és 25-én. Az eseményen részt vevők sok tippet gyűjthetnek karrierjük beindításához, kiteljesítéséhez is. Ebben nemcsak több tucat, corvinusos diplomával színes és sikeres életutakat bejáró szakember segít személyesen, de megtanulható a ChatGPT és a LinkedIn munkakeresői célokra optimalizált, profi használata is. 

2024. április 23. 09:57

A szombati kiszállítás bevezetése után aznapi csomagautomatás kiszállítással erősít az eMAG

Jelentős logisztikai fejlesztésekkel segíti az eMAG a Budapesten és Pest vármegyében élő ügyfelek kiszolgálását: az online áruház a hétköznap délig leadott megrendeléseket várhatóan még aznap több mint háromszáz, a térségben működő easyboxba szállítja ki. Az új szolgáltatás a platformon aznapi kiszállításra jelölt termékekre vonatkozik.

2024. április 22. 16:07

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50