Újabb Microsoft-ajánlatot utasított vissza a Yahoo - Icahn az igazgatótanács leváltását kezdeményezte
A Microsoft meg nem szellőztetett tárgyalásai során alakította ki a legutóbbi ajánlatot. Ez kicsit összetettebb, mint a korábbi egyösszegű ajánlattétel. A szoftvercég 1 milliárd dollárt fizetett volna azonnal a keresőrészlegért a Yahoonak, majd öt éven át évi 2,3 milliárd dollárt. Ezen felül a cég 3,9 milliárd dollárnyi részvényét vették volna meg, majd 2,8 milliárdot hitelállományából, és mindeközben a Yahoo saját tartalmaihoz fűződő jogviszonya nem változott volna. Azoknak az elemzőknek volt tehát igazuk, akik a függetlenségpárti igazgatótanácsi tagok és részvényesek megnyugtatása miatt egy részleges vételi ajánlatot valószínűsítettek. A Yahoo azonban ismét kikosarazta a vevőjelöltet, kijelentve, hogy hajlandó tárgyalni egy kizárólag a kereső részt érintő üzletről, vagy teljes felvásárlásról legalább 33 dolláros részvényenkénti árfolyamon, szemben az első 31 dolláros ajánlattal. A Microsoft azonban mind a két változatot elutasította.
Azok után, hogy a Yahoo kemény szavakkal utasította vissza az első alkalommal a Microsoftot, majd a szoftvercég kijelentette, hogy nem is érdekli igazán a Yahoo, egy újabb ajánlat visszautasítása már ténylegesen a viszony megromlásához vezethet. Különösen azok után, hogy a mostani elutasítás miatt a Microsoft felvásárlást pártoló Carl Icahn valóban indítványozta az igazgatótanács leváltását, tehát személyes vizekre terelődött az ügy. Icahn már korábban is megszellőztette ezt az ötletét, de a mostani elutasításig kivárt a tényleges cselekvéssel. Szerint e a vezetőség jelentős része személyes okokból akadályozza meg a fúziót, és ez nem a részvényesek érdekeit szolgálja, így távozniuk kell.
Az ügy végkimenetele még egyáltalán nem világos, hiszen a Microsoft a jelek szerint még korántsem adta fel, másrészt a Yahoo-t nem kereste meg egyetlen ilyen kaliberű befektető sem, tehát ők is kicsit lépéskényszerben vannak. A képletet tovább bonyolítja Icahn fellépése, valamint az a hír, miszerint a Microsoft a részvényesek körében is szövetségeseket keres. Jelen pillanatban az valószínűsíthető, hogy mindkét fél keményen odamondogat a másiknak és háttértárgyalásokat folytat, akár egymással is a nyilvánosság kizárásával, de érdemi döntések csak augusztus 1. után várhatók, mivel erre az időpontra halasztották a Yahoo nyár elejére esedékes közgyűlését.
Kapcsolódó cikkek
- 60 százalékos bevételnövekedés a Microsoftnál
- Javult a Yahoo negyedéves eredménye
- Újabb 800 főt bocsát el a Microsoft
- A Microsoft számítási felhő fejlesztési együttműködésre lép tajvani cégekkel
- A Yahoo nyitott a Microsofttal való szövetségre
- 79 millió dollárt költött a Yahoo a Microsoft felvásárlás átgondolására
- Yahoo-vezetőkkel találkozott Ballmer
- Elérkezett az idő a Yahoo felvásárlására
- A nagybefektetők eladnák a Yahoo keresőrészlegét
- A Yahoo keresőrészlegére pályázik a Microsoft
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.