Uniós szigorítások a mobiltelefonos csengőhangokkal kapcsolatos csalások ellen
A vizsgálat, mely a 27 tagállam, valamint Norvégia és Izland több mint ötszáz honlapjára terjedt ki, megállapította, hogy számos honlap célcsoportjai a gyermekek és a fiatalok. A feltárt problémák között szerepel, hogy az árra vonatkozó információk nem egyértelműek, vagyis nem a teljes árat tüntetik fel, az ár nem tartalmazza az adókat vagy a fogyasztók nincsenek tisztában azzal, hogy előfizetésre iratkoznak fel. Sok honlap nem tartalmazza az előírt kapcsolattartási információkat a szolgáltatóról.
További problémát okoznak a félrevezető információk, vagyis, hogy a legfontosabb információk az apró betűs részben szerepelnek, vagy nehezen találhatók a honlapon vagy az "ingyenes" szó megtévesztő használatával ráveszik a fogyasztókat hosszú lejáratú szerződések megkötésére.
A jogsértések eltérő súlyosságúak. Európában több mint 495 millió mobiltelefon van használatban. A becslések szerint tavaly a teljes európai mobiltartalom-piac 29 százalékát tették ki csak a csengőhangok. Tavaly Európában a csengőhang-értékesítés összegét 691 millió euróra lehetett becsülni. Hét ország (Norvégia, Finnország, Svédország, Lettország, Izland, Románia és Görögország) máris nyilvánosságra hozza azon honlapok nevét, melyek esetében szabálytalanságokat tapasztaltak.
Kapcsolódó cikkek
- Harmonizálja az EU a frekvenciák kiosztásának szabályait
- Az EU-Bizottság új szabályokkal könnyíti az internetes értékesítést
- A tinik által feltöltött személyes adatok akár örökre elérhetők maradnak
- Felére csökkentek a roaming díjak az EU-ban
- Néhány éven belül eltűnhetnek a mobiltelefonos csengőhangok
- "Mr. Bean" a hivatalos spanyol EU-elnökségi weboldalon
- Microsoft kontra EU: 10 év után megegyezés
- Parkinson-kór, epilepszia, fertőző és szívbetegségek: több millió euró a magyar kutatóknak
- Reuters: az EU a jövő héten lezárja a Microsoft-ügyet
- NHH: a fogyasztót védi az új uniós keretszabályozás
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt
A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.
A magyar vásárlók közül választják a legtöbben környezettudatosságból a felújított mobilt
Nagyjából 300 tonna szén-dioxidtól kímélte meg a környezetet a Rejoy és a három további piacon jelen lévő anyacége, a Flip Technologies – ez átszámítva 150 személyautó éves kibocsátásának felel meg. A piactér régiós ügyfélfelmérése szerint arányaiban a magyar vásárlók közül voksolnak a legtöbben a felújított készülékekre környezettudatossági szempontokból – ebben pedig a boomer és millenial korú ügyfelek a legaktívabbak.
Nem érdemes otthon őrizgetni a régi mobilokat
Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra felhasználható lenne, miközben a bennük lévő akkumulátor évek alatt akár tűzveszélyessé is válhat. Most a használt mobilok akár 30 000 Ft-ot is érhetnek a Yettelnél.
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
Már egy évtizede társ a mindennapokban: 10 éves a Simple alkalmazás
Magyarország egyik legnépszerűbb mobilappja*, a Simple alkalmazás idén ünnepli a 10. születésnapját. Az applikáció 2014. április 15-én vált elérhetővé az alkalmazásboltokban, az elmúlt évtizedben már több mint hárommillióan töltötték le, és indulása óta már több mint 50 millió in-app és 80 millió NFC tranzakció futott át rajta. A fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil számításai alapján 2023-ban a hazai online autópálya-matrica, a közterületi parkolójegy értékesítés és a QR-kód alapú csekkbefizetések is mintegy majdnem ötöde a Simple appon keresztül történt.