A Google szemet vetett az orosz reklámpiacra

Genda Csongor Zoltán, 2008. július 21. 16:24

A Google képviselői hétvégén bejelentették, hogy felvásárolják az orosz Rambler Media tulajdonába tartozó Begun internetes reklámkiszolgálót.

Nem véletlen, hogy a világ legnagyobb keresőcége felfigyelt keleti szomszédunkra, ugyanis Oroszországban óriási növekedést könyvelhetett el a szakma az utóbbi években, míg 2006-ban még csupán 110 millió dollárt költöttek célzott webes reklámokra, addig 2007-ben ez az összeg már meghaladta a 225 millió dollárt, az idei esztendőben pedig hasonló nagyságrendű gyarapodással számolnak az elemzők. A Begun-nak több mint 40 ezer ügyfele van, s 2008 első négy havában nem kevesebb, mint 3.4 millió dolláros bevételre tett szert. Mielőtt azonban a Google tulajdonába kerülne az orosz cég, a Rambler Mediának kell azt teljes egészében felvásárolnia, ugyanis jelenleg csupán a részvények 50.1%-a van a médiakonszern birtokában. A felek közölték, hogy 140 millió dolláros vételárban állapodtak meg, s feltehetőleg még szeptemberig lezárják az ügyletet.

Kulcsszavak: reklám marketing Google

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09