Napi olimpiai összefoglaló a YouTube-on
A www.youtube.com/beijing2008 címről elérhető szolgáltatással a NOB egyrészt azokba a fejlődő térségekbe szeretne eljutni, ahol nem kötött szerződést a helyi tévétársaságokkal az olimpia közvetítéséről, másrészt pedig a fiatalabb, tizen- és huszonéves generációkat szeretné célba venni. Egy felmérés szerint a 2004-es athéni játékokat a tévében nézők átlagéletkora 40 év fölött volt és az előzetes kutatások szerint idén sem lesz alacsonyabb. Eközben viszont az internetes videó ugrásszerű fejlődésen ment keresztül; májusban csak Amerikában 12 milliárd alkalommal néztek online videókat egyetlen hónap alatt. Ezek közönsége nagyon nagy arányban kerül ki a már említett tizen- és huszonéves nemzedék tagjai közül, ami azt jelenti, hogy az olimpiának is igénybe kell vennie az új médiumot, ha a jövőben nem akar veszíteni népszerűségéből. Az elmozdulást a tévétársaságok is igyekeznek követni: az amerikai közvetítési jogokat megvásárló NBC például a 3600 órás közvetítés harmadát online is közre fogja adni.
Az internetes közvetítés ugyanakkor problémákat is felvet, ugyanis az online videók esetében mindeddig nem sikerült olyan reklámkonstrukciót kitalálni, amely egyaránt megfelel a reklámozók és a nézők igényeinek. Márpedig ez a jövőre nézve kulcskérdés: a NOB a tévéközvetítések jogdíjaiból 2005-2008 között mintegy 2,5 milliárd dollár bevételre tett szert, a YouTube-közvetítésért kapott összeg viszont az illetékesek nyilatkozata szerint csupán jelképes. Timo Lumme, a NOB tévé- és marketingfelelőse ennek ellenére optimistán nyilatkozott a sajtónak kiemelve, hogy az internet a játékok történetében most először teljes globális közvetítési lehetőséget biztosít az olimpiának.
Kapcsolódó cikkek
- Privát videók is megoszthatók a YouTube-on
- Jobs üzeni: Blu-ray helyett használd a YouTube-ot!
- Öt éve jelent meg az első YouTube videó
- CivilJutub: videóportál civileknek
- Megváltozott a YouTube
- Kínába irányították a YouTube, a Facebook és a Twitter adatforgalmát
- A YouTube és a Wikipédia is megbénult egy időre
- Percenként 24 órányi videó kerül fel a YouTube-ra
- Feliratozza videóit a YouTube
- XP-n fut az Olimpia
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Jöhet a személyre szabott reklámoktól mentes ingyenes Facebook és Instagram?
Nagy várakozás előzte meg az uniós adatvédelmi testület (EDPB) állásfoglalását az egyelőre leginkább a Meta által használt „consent or pay” (hozzájárulás vagy fizetés) üzleti modell adatvédelmi vonatkozásaival kapcsolatban. Várhatóan mi lesz a hatása a véleménynek a közösségi médiumok és platformok működésére, mit jelenthet mindez a piaci szereplők és a felhasználók számára? A fenti kérdéseket Bartal Ivánnal, az Oppenheim Ügyvédi Iroda adatvédelmi jogi praxisának vezetőjével jártuk körbe.
Innováció a légi szállítmányozásban
A DSV egy hazánkban innovációnak számító, korábban még sosem alkalmazott átvilágítási szolgáltatás elindításával új export légiszállítási lehetőségeknek nyit kaput. A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közvetlen közelében található raktárukban már 2-8 Celsius-fokos környezetben is átvilágítási szolgáltatás nyújtására lesznek a továbbiakban képesek, ezzel pedig fellendítik a BUD Airport gyógyszerexport tevékenységét. A fejlesztés egy gyógyszeripari üzleti esemény keretein belül debütált 2024. április 23-án, Vecsésen.
Bridgestone abroncsokon gurul a Maserati első teljesen elektromos SUV-ja
A prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások terén világszinten vezető Bridgestone-t választotta a Maserati, hogy egyedi 20"-os gumiabroncsokat fejlesszen első teljesen elektromos SUV-ja, a Maserati Grecale Folgore számára.
SFFA 2024 – bejelentették az International Filmmakers 30 shortlistesét
A Creo örömmel jelenti be a Sony Future Filmmaker Awards 2024 shortlisteseit. A hat kategóriában 30 filmkészítőből álló shortlisten szereplő alkotók egyedülálló élményben részesülnek, és egy héten át különleges eseményeken vehetnek részt a Sony Pictures Studios Los Angeles-i telephelyén, beleértve egy workshopot, amely páratlan hozzáférést biztosít az iparág kulisszái mögé. A 2024. május 30-i díjátadó ünnepségen pedig kihirdetik a hat kategória győztesét, akiket szakértő zsűritagok választanak ki.
Tovább terjeszkedik a belga-magyar logisztikai raktárfejlesztő-vállalat
A belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező Weerts Logistics Park (WLP) HUR One Kft. közel 55 000 m2 alapterületű logisztikai csarnokot épít Debrecen szomszédságában, Ebesen. A WLP az első külföldi érdekeltséggel is rendelkező beruházó, amelyik előre, megrendelésállománnyal még nem rendelkező, spekulatív módon fejleszt a Hajdú-Bihar-Vármegyei székhely térségében. A kitűnő lokációjú beruházásra a debreceni repülőtér és az épülő BMW gyár közelében kerül sor.