A Samsung megvenné a SanDisket

Milkovits Gábor, 2008. szeptember 6. 17:12

A Samsung Electronics, amely többek között a világ vezető memóriacsip-gyártója, bejelentette, hogy meg szándékozik vásárolni a rivális SanDisket.

A kifejezetten flashmemória-termékekre szakosodott SanDisk piaci értéke jelenleg nagyjából 3,2 milliárd dollárra rúg, azaz a Samsungnak ennél kell magasabb árat kínálnia a megegyezéshez. A dél-koreai óriásvállalat részéről ugyanakkor azt közölték a Reutersszel, hogy egyelőre a különböző lehetőségeket mérlegelik, ám még semmiféle konkrét döntés nem született az ügyben. A SanDisk ennél még szűkszavúbb volt, azzal a rövid közleménnyel, hogy a cég rendszeresen tárgyal különféle társaságokkal, köztük a Samsunggal, üzleti lehetőségek sokaságáról, azonban ennél többet nem volt hajlandó közölni. A flashmemória-piac harmadik komoly szereplője a Toshiba, amely mindeddig szorosan együttműködött a SanDiskkel, így az esetleges Samsung-felvásárlás őket érintené a leginkább negatívan. Nem véletlen, hogy a japán cég papírjainak árfolyama a hír hatására 4,6 százalékpontot zuhant.

A Samsung motivációja a terjeszkedésen kívül az lehet, hogy jelenleg évi 353,8 millió dollárt fizet a SanDisknek a flash-technológiához kapcsolódó licencekért, ami a vétel után náluk maradna, ráadásul ezzel a beruházás költsége is néhány éven belül megtérülne. Egyes elemzők szerint ugyanakkor számos akadály adódhat a felvásárlás körül: egyáltalán nem biztos például, hogy a piaci szabályozó hatóságok mondjuk Amerikában könnyedén áldásukat adnák az egyesülésre, ráadásul a jelenlegi SanDisk-Toshiba kooperációból adódó kötelezettségek jövője sem megoldott. A SanDisket egyébként augusztusban még a Seagate-tel hozták hírbe, mondván, hogy állítólag a vezető merevlemezgyártó vetett volna szemet a flashmemória-cégre.


Kulcsszavak: +céginfo SanDisk Samsung

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését

Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.

2024. április 18. 16:54

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Facility managementben erősít az ICON

Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.

2024. április 17. 18:09

Új korszak az elektromobilitásban

A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is. 

2024. április 17. 16:28

Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi. 

2024. április 17. 14:50

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09