A Cisco házhoz viszi az irodát
A Cisco Virtual Office a területileg egyre inkább szétszórtan dolgozó munkaerőt alkalmazó közepes és nagyméretű vállalatok igényeit kívánja kielégíteni azáltal, hogy alkalmazottaik számára elérhetővé teszi az üzleti csoportmunka-alkalmazásokat és szolgáltatásokat a vállalati központon kívül is.
A Cisco Virtual Office hálózati megoldás egy központilag menedzselt eszköz, amely magában foglalja a hálózati (routing, switching), a biztonsági, a vezeték nélküli és a szabályfelügyeleti funkciókat, és nem utolsósorban az IP-telefóniát, így biztonságos video-, hang-, adat- és vezeték nélküli szolgáltatást nyújt a felhasználóknak.
A megoldás rugalmasságának köszönhetően az alkalmazottak szinte bárhonnan dolgozhatnak az irodai íróasztaluknál megszokott technológiákkal és szolgáltatásokkal. Hasznos irodaterületük „kiterjesztése” révén hozzáférhetnek többek között az IP-alapú, rendkívül biztonságos hálózaton zajló hang- és videokommunikációhoz is.
A Cisco virtuális iroda megjelenése éppen időszerű az emelkedő üzemanyag- és energiaárak miatt rugalmas és költséghatékony munkalehetőségeket kereső vállalkozások számára, amelyek a Cisco új megoldásával biztonságos együttműködést lehetővé tevő kapcsolatot alakíthatnak ki az egyre több helyről dolgozó alkalmazottaik között.
A vállalatok így optimalizálhatják irodaterületi igényeiket, miközben a távolról dolgozó munkatársak hatékonysága is megnő, hiszen az irodában dolgozó társaikkal megegyező kommunikációs és csoportmunka-lehetőségeket használhatnak.
Az eszköz automatikus, előre beállított telepíthetőségének köszönhetően az alkalmazottaknak nem kell bajlódni az üzembe helyezéssel sem. A „beavatkozás nélküli” telepítéssel a vállalatok több ezer helyszínre kiterjeszthetik irodájukat, miközben biztosak lehetnek abban, hogy alkalmazottaiknál minimális a hibák lehetősége, így gyakorlatilag informatikai segítségnyújtásra sincs szükség. A Cisco Virtual Office rendszer a következő összetevőkből áll:
Távoli helyszín (otthoni vagy fiókiroda)
- Eszközök: automatikusan telepíthető Cisco 881w sorozatú Internet Services Router (ISR) útválasztó és Cisco 7970G színes kijelzős IP-telefon. A Cisco 881w ISR útválasztó internethez történő csatlakoztatása után a berendezés kapcsolódik az irodai hálózathoz, és automatikusan letölti az előre megadott beállításokat tartalmazó fájlt. Ezt követően az alkalmazottak máris használhatják az automatikusan települő üzleti csoportmunka-alkalmazásokat és szolgáltatásokat. A berendezés például felkínálja a vezeték nélküli hálózati csatlakozást az olyan szolgáltatások biztosítása érdekében, mint a Mobile Intelligent Roaming.
Központi irodai helyszín
- Alapja az egyszerűen kezelhető, titkosítást és biztonságot nyújtó Cisco 7200 sorozatú útválasztó, amely konvergens platformként szolgál a virtuális magánhálózathoz. Az útválasztó a Cisco dinamikus többpontos VPN technológiáját alkalmazza, amelynek köszönhetően az adatok titkosítása a központi irodán történő átvitel nélkül oldható meg két távoli helyszín között, jelentősen növelve ezzel a hálózati teljesítményt és az adatelérés gyorsaságát, valamint csökkentve a központi telephely terhelését. Az infrastruktúra támogatja továbbá az SSL- és L2TP-adatok továbbítását IPsec titkosítású VPN-hálózatokon, így egyetlen konvergenciapontként jelenik meg a különböző titkosítási technológiákat – például laptopot vagy PDA-t – használó felhasználók számára.
- Szabály-, azonosítás- és beállításfelügyeleti kiszolgálók a Cisco Configuration Engine termékkel, amellyel akár 10 000 Cisco ISR útválasztóra is telepíthető az eszközök rendszerképe a Cisco Security Manager-rel a biztonsági szabályok kezelése érdekében; valamint a Cisco Secure Access Control Server-rel (ACS) a törvényi és hatósági előírásoknak megfelelő jogosultságkezeléshez. A központi felügyeleti architektúrával a Cisco Virtual Office valamennyi szolgáltatása kézben tartható, így többek között a biztonsági, együttműködési és mobilszolgáltatások, valamint az egységesített kommunikáció.
Szolgáltatások
- A Cisco és hivatalos partnerei a Cisco Virtual Office tervezésében, kivitelezésében és telepítésében is kínálnak szakértői szolgáltatásokat. Ezek magukban foglalják a központi irodában történő telepítést, a meglévő rendszerekkel való integrációt, útmutatást a távoli helyszíneken történő automatikus telepítéshez és e helyszínek menedzseléséhez, valamint a működés közbeni támogatást. A szolgáltatások segítenek a működési költségek csökkentésében, valamint a Cisco Virtual Office részeinek folyamatos finomhangolásában és fejlesztésében annak érdekében, hogy a termék lépést tarthasson az ügyfelek változó üzleti igényeivel és biztonsági kihívásaival.
Kapcsolódó cikkek
- Cisco virtuális konferenciatermek az ENSZ koppenhágai konferenciáján
- Videókonferencia tévén keresztül a Cisco-tól
- Teljesen integrált adatközponti környezet a Cisco-tól
- Cisco újdonságok a CES-en
- Médianet: új "médiahálózati" technológiák a Cisco-tól
- Cisco oktatás hálózatban
- A Cisco felvásárolja a Pure Networkst
- Újraértelmezi az adatközpontok szerepét a Cisco
- Költségkímélő Cisco hálózat a Rossmann-nál
- Trend Micro védelem Cisco ISR routerekhez
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra
Saját átalakulási folyamaton megy keresztül az adatközpontok piaca, amely magába foglalja a legmodernebb technológiák használatát a műveletek és az erőforrások elosztásának optimalizálása, valamint a biztonsági protokollok javítása érdekében.
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.