Ügyfél központú szabályok a távközlésben

forrás Prim Online, 2008. szeptember 18. 07:50

Anna Bradley, a brit hírközlési hatóság, az Ofcom Fogyasztói Testületének elnöke is előadást tartott a szeptember 17-i budapesti "FogyasztHatóság - Állami szerepek a fogyasztói tudatosság növelésében" című, az NHH által szervezett konferencián.

A kilenctagú fogyasztói panel elnökasszonya, aki ez év januárjától tölti be ezt a posztot, többek között kifejtette: manapság a távközlési piacok gyors változása sok esetben az ezt megfelelő ütemben követni nem tudó fogyasztók aggodalmát váltja ki. Ezért is alakították ki az Ofcom fogyasztói testületében azt a gyakorlatot, hogy a fogyasztók tapasztalataikat visszacsatolhatják, másokkal megoszthatják. A brit hatóság nagy súlyt helyezett és helyez arra, hogy ügyfél központú szabályokkal segítse a fogyasztói tudatosság emelését. Ilyenek: felmérések a fogyasztói viselkedésről és fogyasztói panaszokról; ügyfélképviselet és a felhasználóknak nagyon fontos konzultációk megszervezése. Az Ofcom vallja: a fogyasztói érdekképviseletet be kell építeni a mindenkori hírközlési szabályozásba. Bradley asszony kiemelte: a felhasználókat támogatni kell abban is, hogy a médiában való megfelelő szintű jártasságra szert tegyenek, az emberek felismerjék a nekik megfelelő információkat, képesek legyenek a médiában megjelenő hírközléssel összefüggő minden nemű információt a helyén kezelni.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05