Ismét a Nokia a legértékesebb márka Európában
Továbbra is a Nokia a legértékesebb védjegy Európában, 38,28 milliárd eurós piaci értékkel. A második a Vodafone 24,13 milliárddal, a harmadik a Mercedes-Benz 21,36 milliárddal, tette közzé legújabb elemzését szerdán az Európai Védjegy Intézet.
Az európai márkaversenyben német és brit cégek taroltak: Németország tíz legértékesebb márkájának összértéke 153 milliárd euró, a brit első tíz 146 milliárd eurót ér. A neves márkákat forgalmazó cégek rangsorában is a Nokia áll az élen, a második a Louis Vuitton Moet-Hennessy 34,91 milliárd euróval, a harmadik Vodafone 24,13 milliárddal, a negyedik a Telefonica 22,55 milliárddal, az ötödik a Unilever 21,64 milliárddal.
A márkákat tekintve nagy különbségek vannak Európa keleti és nyugati fele között: Németország, Nagy-Britannia és Franciaország márkái teszik ki a vizsgált 24 ország csúcsmárkáinak 46 százalékát, további 44 százalék jut hét országra, a kelet-európai országok főként nemzetközi márkákkal képviseltetik magukat a versenyben. Kivételt képez az OTP bank, az orosz Beeline távközlési vállalat, és a Gorenje szlovén háztartásigép-gyártó. Ezek példaképül szolgálhatnak a többiek számára.
A felmérésben 24 ország 16 iparágának több mint 3000 kereskedelmi márkáját vizsgálták meg az érték szempontjából a kutatók.
Szeptember elején az intézet már közzétette, hogy az OTP Bank a legértékesebb magyar védjegy, megelőzve a Szerencsejátékot, a Mol-t, a Danubius Hotels Groupot és a Magyar Postát. Az intézet hatvan magyar védjegyet vizsgáltak, számításuk szerint az OTP Bank 99,3 milliárd, a Szerencsejáték Zrt. 96,3 milliárd, a Mol 70,2 milliárd, a Danubius Hotels Group 47,2 milliárd, a Magyar Posta 47 milliárd forint védjegyértéket képvisel.
Kapcsolódó cikkek
- 9 százalékos visszaesés várható idén a mobilpiacon
- A mobilpiacot máris elérte a gazdasági válság szele
- A Nokia szerint is lassult a fejlett mobilpiacok növekedése
- Nokia-Vodafone együttműködés Ovi platformon
- Átfogó Nokia-felmérés a mobiltárolási szokásokról
- Van jövője az alapmobiloknak: 200 millió fölött a Nokia 1100
- A Nokia 4 milliárd mobil-előfizetővel számol 2010-ben
- A telefonálás a céges IT kiadások legnagyobb része
- A Nokia-elnök szerint nagy lehetőségek vannak még a mobilpiacon
- Két cégé a mobilpiac fele
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.