Enyhén bővült a szélessávú internetre előfizetők száma

forrás Prim Online, 2008. október 2. 18:43

2008. augusztus végére 1,474 millióra nőtt a vezetékes szélessávú előfizetések száma, miközben folytatódott a vezetékes telefonvonalak számának lassú csökkenése - közölte a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH).

Az NHH gyorsjelentése az egykori monopolszolgáltatók, a vezető alternatívszolgáltatók és a négy legnagyobb kábeltelevíziós társaság önkéntes adatközlésére épül. A hagyományos telefonvonalon szélessávú ADSL-internetszolgáltatásra előfizetők száma augusztusban alig 0,3 százalékkal 784 ezerre nőtt, míg a gyorsjelentésben szereplő négy legnagyobb kábelmodemes szolgáltató (UPC, T-Kábel, Fibernet, DIGI) szélessávú internet-előfizetőinek száma 1,46 százalékkal 497 ezerre emelkedett.

A gyorsjelentésben szereplő négy kábelszolgáltató részesedése a teljes kábelmodemes piacon mintegy 70 százalékos, így a szélessávú internetszolgáltatásra kábeltelevíziós hálózaton keresztül előfizetők száma országosan 690 ezerre emelkedett augusztus végére. Az ADSL- és kábelmodemes előfizetések száma a hónap végén 1,474 millió volt Magyarországon, az egy évvel korábbi 1,220 millió és a 2007 végi 1,327 millió után.

Augusztusban a bekapcsolt vezetékes telefonvonalak száma 11,4 ezerrel 3 millió 160 ezerre csökkent, így a 100 lakosra jutó hangátviteli csatornák száma a július végi 31,60-ről 31,49-re csökkent, a háztartások telefonellátottsága pedig a vizsgált hónapban 63 százalékról 62,7 százalékra esett.
 
Az év nyolcadik hónapjában a kezdeményezett hívások időtartama 485 millió perc volt, 4,72 százalékkal kevesebb, mint júliusban. Az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama az előző havi 160,5 percről 153,5 percre csökkent, míg a hívások átlagos hossza 2,95 percről 2,99 percre emelkedett.

A fogyasztók hívásaik 9 százalékát kezdeményezték közvetítőválasztáson keresztül és összesen 44 millió percet telefonáltak ezen a módon. A szolgáltatást a júliusinál 2,8 százalékkal kevesebben, 609 ezren vették igénybe.

A számhordozhatóság keretében a szolgáltatók között augusztusban 5 290 számot mozgott. Az előfizetők a szolgáltatóváltást megkönnyítő számhordozhatóság keretében 2004 januárja óta összesen 301 550 számot hordoztak - összegezte az augusztusi trendeket az NHH.

Kulcsszavak: NHH trend

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Nem érdemes otthon őrizgetni a régi mobilokat

Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra felhasználható lenne, miközben a bennük lévő akkumulátor évek alatt akár tűzveszélyessé is válhat. Most a használt mobilok akár 30 000 Ft-ot is érhetnek a Yettelnél.

2024. április 19. 11:50

Megjelent a világ első unalmas telefonja

A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.

2024. április 18. 13:15

Már egy évtizede társ a mindennapokban: 10 éves a Simple alkalmazás

Magyarország egyik legnépszerűbb mobilappja*, a Simple alkalmazás idén ünnepli a 10. születésnapját.  Az applikáció 2014. április 15-én vált elérhetővé az alkalmazásboltokban, az elmúlt évtizedben már több mint hárommillióan töltötték le, és indulása óta már több mint 50 millió in-app és 80 millió NFC tranzakció futott át rajta. A fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil számításai alapján 2023-ban a hazai online autópálya-matrica, a közterületi parkolójegy értékesítés és a QR-kód alapú csekkbefizetések is mintegy majdnem ötöde a Simple appon keresztül történt. 

2024. április 15. 13:02

Tavaszi fotózási tippek a HONOR-tól

A HONOR jobbnál jobb hardverrel és szoftverrel teszi izgalmasabbá a fotózást, de a funkciók és lehetőségek kihasználásához érdemes észben tartani pár egyszerű tippet ahhoz, hogy a lehető legszebb képeket készíthessük el.

2024. április 11. 11:38

A csoportos beszélgetéseket összegzi a Rakuten Viber új, MI-alapú funkciója

A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hívások globális piacvezetője az OpenAI technológiáját felhasználva elindított egy mesterséges intelligenciával vezérelt beszélgetés összegző funkciót. A szolgáltatás a csoportos csevegések olvasatlan üzeneteinél hasznosítható. A több millió felhasználó igényeinek megfelelően kifejlesztett funkció zökkenőmentes és gyors megoldást kínál arra, hogy a csevegésben lévő akár 100 olvasatlan üzenetből a lényeges információkat egy tömör összefoglalóba sűrítse.

2024. április 10. 21:07

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09