Microsoft Innovációs Központ: vidéki intézményekre is kiterjeszti képzéseit
Idén októberben már a századik gyakornoknak sikerült elhelyezkednie Microsoft partnercégeknél a Microsoft Student To Business (Gyakornoki) Program keretein belül.
A program másfél éve indult, célja az egyetemisták elméleti ismereteinek összehangolása a piaci igényekkel. A program lehetőséget biztosít fiatal mérnökök és programozók részére, hogy gyakorlati ismereteket szerezzenek tanulmányaik folyamán, és a diploma megszerzése után már az elméleti ismereteken túl az iparban elvárt követelményeket is ismerjék, és azoknak meg is tudjanak felelni.
A programba való bekerülésnek szigorú feltételei vannak, a diákok kétféleképpen nyerhetnek felvételt a programba:egyetemi és egyéb szakmai teljesítményük alapján vagy a Microsoft Innovation Centerben szervezett ingyenes Microsoft Certified Professional (MCP) tanfolyamokon elért eredményeikkel. Azon hallgatók, akik bekerültek az ajánlórendszerbe, belépést nyernek a Devportal.hu oldalon vezetett cégadatbázisba, melyben a Microsoft technológiák ismeretét megkövetelő gyakornoki/diplomatervező/önálló laborozó és junior fejlesztői hirdetések találhatók. Az ajánlórendszerben szereplő felhasználók így akár több helyre is beadhatják pályázatukat.
A hallgatók az ajánlatot követően három hónapos ösztöndíjas képzésben vehetnek részt a Microsoft Partnercégeknél, ahol heti minimum 20 órában valós feladatok megoldásával mélyíthetik megszerzett elméleti tudásukat. A harmadik hónap után a cég állásajánlatot tehet a hallgatónak. A 100 eddigi résztvevőre vetített statisztika azt mutatja, hogy négy hallgatóból három a gyakorlati idő után az adott cégnél marad főállású alkalmazottként.
„1,5 éve a Student To Business beindításakor éreztük, hogy ez várhatóan egy igen népszerű program lesz. Azonban nem hittük, hogy ilyen rövid idő alatt több mint 600 diákot fogunk képezni, és több mint 100 új álláshoz tudjuk hozzásegíteni a legjobb hallgatókat.” – mondta Lippe Szabolcs, a Microsoft Innovációs Központ programmenedzsere. – „A következő másfél évben az eddig főleg Budapest központú képzésünket és programunkat vidéki intézményekre is ki szeretnénk terjeszteni, és további kompetencia központokat szeretnénk alapítani a főbb egyetemi városokban. Az alapítás előfeltétele a minden diák számára ingyenesen elérhető MSPRESS könyveket tartalmazó szakmai könyvtár megléte. Ennek legfontosabb első részét, a könyvek beszerzését már elvégeztük, így már csupán napok kérdése hogy az érintett városokban is beindíthassuk tanfolyamainkat”
A Microsoft partnercégei számára is számos praktikus előnnyel jár a gyakornoki programban való részvétel. Fiatal, jó képességű szakembereket ismerhetnek meg, és képezhetik őket saját igényeik szerint. A gyakorlati idő lejárta után pedig állásajánlatot tehetnek nekik. Így tulajdonképpen a gyakornokok közül a legjobbakat tudják magukhoz csábítani, és jól képzett, megbízható munkaerőre szert tenni. Mindezt az amúgy hosszadalmas és költséges keresési procedúra nélkül, a Devportal.hu szolgáltatásaira támaszkodva.
Kapcsolódó cikkek
- Fontos frissítések Windows rendszerekhez
- A digitális táblák beszerzése még az idén befejeződhet
- Telefonos tolmácsszoftver a Microsofttól
- Sun specializációk és oktatási anyagok az Oracle PartnerNetwork-ben
- Legbiztosabb a még nem is létező szakma
- Közösségi hálózatokkal és számítógépes játékokkal oktat a jövő iskolája
- Microsoft: megosztható Windows PC-k iskolásoknak
- Véget érhet a Microsoft monopolhelyzete a magyar közigazgatásban
- A Microsoft megszünteti az Encarta online enciklopédiát
- Ingyenes, magyar nyelvű Exchange Server 2007 tananyag
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel
Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.