"A Mikulás és a Jézuska idén már az interneten jön"
Csúcson az internetes kereskedelem Németországban
A Távkereskedelem Németországban című jelentés szerint a szektor árbevétele idén 15 százalékkal emelkedik. A döntő többséget, 13,4 milliárd eurót az árucikkek forgalma adja. Az egyik legdinamikusabban bővülő szegmens a fizetős zeneletöltés. A digitális szolgáltatások - például szállodaiszoba- vagy repülőjegy-foglalás - részesedése 5,9 milliárd euró.
A fogyasztók száma az utóbbi 12 hónapban 7 százalékkal 31,5 millió fölé emelkedett. A vásárlók többsége - 54,1 százalék - férfi. A kor szerinti megoszlásra jellemző trend az idősebbek bekapcsolódása az e-kereskedelembe. A jelentés szerint még a hatvan éven felüliek közül is majdnem minden ötödik katalógus-áruházi ügyfél az interneten rendel és fizet. A három legnépszerűbb online-áruház az eBay, az Amazon és a Tchibo.
Az előrejelzés szerint a piac a szélessávú internetezés terjedésével párhuzamosan tovább bővül. "Az e-kereskedelem még messze nem érte el a lehetőségei határát" - mondta Thomas Lipke, a BVH elnöke. A hagyományos katalógus-áruházaknak emiatt nem kell aggódniuk. "Online és offline nem oltja ki egymást" - mondta Lipke. Az előrejelzés szerint azok a cégek növekednek leginkább, amelyek kiadnak katalógust és portált is működtetnek; ezeknek az úgynevezett többcsatornás szolgáltatóknak az árbevétele idén 22 százalékkal emelkedik.
A szektor kilátásai a pénzügyi világválság ellenére kedvezőek. "A Mikulás és a Jézuska idén már az interneten jön" - mondta Thomas Lipke, aki szerint jövőre az e-kereskedelmi ágazat éves árbevétele meghaladja a húszmilliárd eurós határt.
Kapcsolódó cikkek
- Egyre több kínai vásárol az interneten
- A recesszió ellenére is bővülő online értékesítést várnak 2009-re az USA-ban
- Naponta kétmillióan keresik fel a világhálót
- Kína életében az internet kulcsfontosságú szerepet játszik
- A magyar internet-használók eltérnek a nemzetközi trendektől
- Ötödével bővült az amerikai online kereskedelem
- Az internetezők többet és körültekintőbben költenek
- Népszerű az e-kereskedelem
- E-kereskedelem: fogy a bizalom a csalások miatt
- Véget ért a netes szex-éhség időszaka
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.
Terjednek az alacsony kódú technológiák
Az elmúlt években állandó slágertéma volt a globális informatikushiány, majd elkezdtek záporozni a hírek a techszektorban zajló tömeges elbocsátásokról és a szakértők máris a vészharangokat kongatták. A fordulatot a legtöbben a mesterséges intelligencia számlájára írják, ugyanakkor egyre nagyobb szeletet hasítanak a piacból a low-code platformok is. Ezekkel minimális kézi kódolással fejleszthetünk gyorsan és hatékonyan, miközben rugalmasan alkalmazkodhatunk a változó igényekhez és egyszerűen hangolhatjuk össze az üzleti és technológiai szempontokat.