Magyar Telekom: stabil létszámgazdálkodás a következő 3-5 évben
Példaként említette az informatika és a mobilkommunikáció területét.
Somorjai Éva, a társaság humánerőforrás vezérigazgató-helyettese kedden Budapesten sajtóbeszélgetésen elmondta, hogy a társaság kultúraváltáson megy át, amit egyrészt az MT-be beolvasztott és az újonnan vásárolt társaságok miatt is el kellett kezdeni. A cél az, hogy 3-5 éven belül egy minden dolgozó által elfogadott és a hatékony munkavégzést támogató kultúra alakuljon ki.
Az MT a saját dolgozói mellett 3000-4000 kölcsönzött munkaerőt is alkalmaz, részben az ügyfélszolgálat területén.
Somorjai Éva kérdésekre válaszolva elmondta, hogy a pénzügyi válság nem érinti a társaság finanszírozási helyzetét, hiszen az MT tőkeerős cég, készpénz problémái nincsenek. Ugyanakkor a bevételek terén a cég újabb kihívásokkal kerül szembe, ha a piacon a pénzügyi válság következtében a telekommunikációs szolgáltatások iránti vásárlóerő csökken. A társaság azonban stratégiájának megfelelően, az ez által kieső bevételeket új szolgáltatások indításával, például a telekommunikációra épülő mobil vásárlás és az informatika területén, valamint vállalatfelvásárlásokkal igyekszik pótolni.
A munkaerővel kapcsolatban a vezérigazgató-helyettes elmondta azt is, hogy mivel az idén a kölcsönzött és a saját munkaerő jövedelmét ki kellett egyenlíteni, bizonyos területeken, különösen azokon, ahol mindkettőt foglalkoztatják, már az a cél, hogy minél több vállalati alkalmazott dolgozzon. Ennek hátterében részben az áll, hogy az MT anyavállalata már nem létszám-, hanem költséggazdálkodást ír elő a társaság számára.
Somorjai Éva elmondta azt is, hogy az MT különböző programok segítségével támogatja a pályakezdő, illetve a kisgyermekes munkavállalókat, a fogyatékkal élők alkalmazását és a távmunkát is.
A vezérigazgató-helyettes elmondta azt is, hogy a csoport esetében az önkéntes fluktuáció 3-3,5 százalék éves szinten, ám az MT az elmúlt öt év átlagában éves szinten további mintegy 10 százalékos átlagos létszámleépítést hajtott végre.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar Telekom - kisebb bevétel és nyereség
- Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- Felfüggesztették a Magyar Telekom tőzsdei kereskedését
- Átalakítja szervezetét a Magyar Telekom, távozik Winkler
- A Magyar Telekom száz százalékos tulajdonába került az EPT
- A Magyar Telekom 74 forint osztalékot fizet
- Az MTelekom az eredménytartalékot is igénybe veszi az osztalékhoz
- Legjobb társaságirányítás díj a Magyar Telekomnak
- Belép a villamosenergia- és földgázpiacra a Magyar Telekom
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.
Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban
Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.