25 év után nem lesz több Macworld

Kiss Ádám Zoltán, 2008. december 19. 08:04

Az Apple teljes stratégiaváltásra készül negyedszázad után, ennek jele a meglepő bejelentés, miszerint a vállalat januári Macworld expója lesz az utolsó ilyen esemény.

Az elemzőket is teljesen meglepő lépéssel az Apple bejelentette, hogy az évek óta megszokott Macworld eseménysorozat utolsó alkalommal 2009 elején kerül megrendezésre. A döntés mögötti elképzelések meglehetősen homályosak. Az Apple próbálja elbagatellizálni az ügyet, kijelentve, hogy minden héten 3,5 millió ember fordul meg kihelyezett értékesítési pontjain, és az ilyen expók csak apró részét képezik a vállalat vásárlókkal folytatott kommunikációjának. Az elemzők azonban azonnal rámutattak, hogy a Macworld a vállalat termékbevezetési stratégiájának alapja volt. Az ilyen alkalmakkor a cég első embere, Steve Jobs személyesen tartott bemutatókat, bejelentve a már aznaptól kapható új modelleket, legyen szó eddig nem is létező termékkategóriákról, vagy egy egyszerű iPod, Macintosh termékfrissítésről. A megszüntetés korántsem olyan egyszerű lépés, mint ahogy elsőre tűnik, az ilyenkor feltűnő mintegy 500 kisebb külső fejlesztőcéget leszámítva is ezek voltak a legfontosabb események az Apple életében.

Felmerül a kérdés, milyen okok állhatnak a háttérben. A válasz vélhetően az, hogy az Apple nagykorúságával, az iPod népszerűségével, az Intel processzoraira történő átállással, és az iPhone bevezetésével a cég nagykorúvá érett, és mai pozíciójához nem illik a meglehetősen ritkán megtartott Macworld. Az esemény ugyan kitűnő alkalom arra, hogy a figyelmet több új termékre összpontosítsák egy időben, ám ugyanakkor hátrányt is jelent. A vásárlók sokszor biztosak lehettek abban, hogy a következő expóig nem jelenik meg igazi újdonság és modellfrissítés, és ez megkötötte a marketingesek kezét, és a forgalmat is befolyásolta. Sokan kivártak a Macworld előtti hónapban vásárlásaikkal egy árcsökkentésben, új modellekben bízva. Az Apple vélhetően most ezt a béklyót veti le magáról.

Kulcsszavak: Apple +céginfo MacWorld

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését

Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.

2024. április 18. 16:54

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Facility managementben erősít az ICON

Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.

2024. április 17. 18:09

Új korszak az elektromobilitásban

A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is. 

2024. április 17. 16:28

Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi. 

2024. április 17. 14:50

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09