Eladja lakossági ügyfélkörét a GTS-Datanet

forrás Prim Online, 2009. január 26. 16:52

A GTS-Datanet a tavalyi évet a várakozásoknak megfelelő, stabil eredménnyel zárta - közölte a vállalat. A cég a jövőben a nagykereskedelmi és üzleti szolgáltatások értékesítésére helyezi a hangsúlyt. A GTS-Datanet 2009-ben is jelentős, akár 6 százalékot is elérő árbevétel-növekedéssel számol.

A cég 2008. évi árbevételének 11 százaléka 41 ezer lakossági ügyféltől származik, a cégcsoport azonban az üzleti ügyfelekre koncentrál, lakossági ügyfélkörét értékesíteni fogja. Erről már folynak is az üzleti tárgyalások. A társaságnak a lakossági ügyfeleken kívül 12 ezer üzleti partnere is van.

2008-ban a cég árbevétele meghaladta 15 milliárd forintot, ami 3 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál. Az EBITDA elérte a 2,2 milliárd forintot, ami közel megegyezik a cég 2007-es eredményével. A GTS-Datanet 2009-ben 6 százalékos árbevétel-növekedést tervez. Az EBITDA növekedés ennél is intenzívebb, akár 20 százalékot meghaladó is lehet, amelynek alapját a cégnél az elmúlt hónapokban végrehajtott szervezetátalakítás és költségcsökkentés jelenti.

A GTS-Datanet anyavállalata, a GTS Central Europe 2008 májusában került a Columbia Capital, M/C Venture Partners és Innova Capital vezette, magánbefektetői alapokból álló konzorcium tulajdonába. Az új tulajdonos célja, hogy a Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban, Magyarországon és Romániában jelen lévő GTS csoportot a régió vezető alternatív távközlési szolgáltatójává fejlessze. A cél érdekében a GTS Central Europe az elmúlt hónapokban régiós menedzsmentet alakított meg, mely megvizsgálta az egyes leányvállalatok szolgáltatásportfolióját és ügyfélbázisát. Mivel a GTS csoport cseh, szlovák, lengyel és román cégei hagyományosan a távközlési szolgáltatók és üzleti vállalkozások kiszolgálására specializálódtak, a cégcsoport a jövőben a nagykereskedelmi és üzleti szolgáltatásokra fog koncentrálni. Mindezen túl a régiós menedzsment új célcsoportként határozta meg a Közép-Európa több országában működő nagyvállalatokat, valamint a multinacionális cégek regionális kirendeltségeit.

A tervek szerint a GTS-Datanet az előző évhez hasonlóan 2009-ben is 1,5 milliárd forintot fordít beruházásra hazánkban. Tavaly a cég 200 kilométerrel 2200 kilométerre bővítette optikai gerinchálózatát, valamint jelentős kapacitásnövelést hajtott végre rajta mintegy negyedmilliárd forint értékben.

Az idén kiemelt fontosságú feladat lesz a kibővített hálózat új generációs szolgáltatásokra való felkészítése, amelynek keretében a GTS-Datanet megkezdi, és az év végéig várhatóan be is fejezi új generációs Ethernet hálózatának kiépítését, így a közeljövőben új, végponttól végpontig Ethernet alapú szolgáltatásokat kínálhat majd vállalati ügyfelei számára a korábbiaknál kedvezőbb árfekvésben.

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését

Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.

2024. április 18. 16:54

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Facility managementben erősít az ICON

Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.

2024. április 17. 18:09

Új korszak az elektromobilitásban

A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is. 

2024. április 17. 16:28

Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi. 

2024. április 17. 14:50

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09