Közösségi portálokon ellenőrzik a jelentkezőket felvételkor
Egyszerre praktikus módszer, és vet fel morális kérdéseket, hogy a munkára jelentkezőket a Facebook, MySpace, vagy hazai viszonylatban iwiw jellegű közösségi oldalakon ellenőrzik leendő munkahelyükön. A döntéshozók ezáltal igen gyorsan mélyreható képet kaphatnak a jelöltek beállítottságáról, és ez segítheti munkájukat. Azonban az is tény, hogy mindezt a jelöltek tudta nélkül teszik, így sokan soha nem fogják megtudni, miért nem kaptak meg egy állást. A bírósági elégtétel szintén kizárva, hiszen nem bizonyítható, hogy például metálzene iránti rajongása miatt nem lett valaki a vállalat alkalmazottja. További probléma, hogy ezzel a magánéletbe is bepillantást kapnak a leendő főnökök, ez pedig már a munkaadó jogkörének határát súrolja, nem is beszélve arról, hogy ezt a gyakorlatot a felvétel után is kedvükre folytathatják a cégek.
Ez a jelenség olyan méreteket öltött, hogy például a Manpower munkaerő-közvetítő cég szerint Svédországban a munkaadók közel ötöde már ezt a módszert alkalmazza, és von le következtetéseket a jelöltek általános beállítottságáról. A módszer terjedésére számítanak a jövőben a vezetői réteg folyamatos lecserélődésével, mivel ez a módszer a 80-as években született, vagy annál fiatalabb döntéshozók körében már majd egyharmadot tesz ki. A vállalatok azonban nem vonhatók felelőségre semmilyen formában, hiszen a közösségi oldalak felhasználói is tudják, hogy akár cégek, hivatalok is létrehozhatnak ilyen profilokat, és megtekinthetik az övéket. Tény, hogy tudomásul kell venni, a világhálók magunkról elhelyezett információ igenis mindenki számára elérhető, és ha valakit ez sért, akkor a feltöltés előtt kell meghúznia egy vonalat magában, mennyire kíván ismeretleneket, esetünkben leendő főnökeit beengedni magánéletébe.
Kapcsolódó cikkek
- Mától az iWiW-en is lehet csiripelni
- Alapkövetelmény lesz a digitális írástudás a munkaerőpiacon
- Informatikai tudáshiány elé néz Európa
- Közösségi állásportált indított a Népszabadság
- Oszd meg utazási élményeidet az iWiW-en!
- A Pannon várhatóan 200 alkalmazottját bocsátja el
- Közösségi portálok: az álláskeresés buktatói?
- Nagy elbocsátások az amerikai technológiai ágazatban tavaly
- Amerikában a szélessávú internethálózatok bővítésével teremtenek munkahelyeket
- Szinte minden munkához kell már információs technológiai ismeret
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.