Ifjúságvédelmi megállapodást kötöttek nagy internetes cégek
A megállapodás, amelyhez az Arto, Bebo, Dailymotion, Facebook, Giovani.it, Google/YouTube, Hyves, Microsoft Europe, Myspace, Nasza-klaza.pl, Netlog, One.lt, Skyrock, StudiVZ, Sulake/Habbo Hotel, Yahoo Europe és Zap.lu cégek csatlakoztak, a brüsszeli bizottság közleménye szerint lehetőséget ad a tinédzsereknek arra, hogy felkészültebben hárítsák el az interneten rájuk leselkedő veszélyeket, így például a zaklatást vagy a személyes adataik közzétételével járó más bonyodalmakat.
Olyan nemkívánatos jelenségek elleni fellépésről van szó, mint az online zaklatás (gyermekek zaklatása internetes oldalakon vagy sms-ben), internetes csábítás (amikor egy felnőtt szexuális zaklatás elkövetése céljából barátkozik gyermekekkel), illetve a személyes adatok másoknak való átadásával járó kellemetlenségek.
A megállapodás értelmében az érintett internetes oldalakon könnyen használható és hozzáférhető gombot hoznak létre a visszaélések bejelentésére, biztosítják, hogy a 18 évesnél fiatalabbként regisztrált felhasználók összes online adata és kapcsolatrendszere alapértelmezésben ne legyen publikus, személyes adataik pedig ne legyenek kereshetők sem.
A közösségépítő weboldalak használata az elmúlt év során 35 százalékkal bővült Európában, ma már 41,7 millió rendszeres felhasználóval rendelkeznek.
Viviane Reding, az információs társadalomért és médiaügyekért felelős biztos fogalmazása szerint "az internetes közösségépítésben még nagy lehetőségek rejlenek Európában, egyebek mellett a gazdaság bővülését és társadalmunk interaktívabbá válását is segíthetik. Ehhez azonban az szükséges, hogy a gyermekek és a tizenévesek izalommal tekintsenek ezekre a szolgáltatásokra, és rendelkezzenek azokkal az eszközökkel, amelyek biztonságosabbá teszik barátkozásukat és személyes adataik közzétételét az interneten."
Kapcsolódó cikkek
- A szoftverhonosítás lesz a következő téma a látássérültek informatikai klubjában
- eVITA: fórum az életvitelt segítő infokommunikációs technológiákról
- Négyszázmillió felett az internetezők száma Kínában
- Megölte testvérét a Playstation-ért
- Növekszik az internetfüggő felnőttek száma Dél-Koreában
- Internetfüggők az amerikai diákok
- Sms technológiát vásárol a Twitter
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Multifunkciós egyetemi kártya lesz Debrecenben
- Napi 80 sms-t küldenek a tini-lányok
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Jövőbe mutató adatvizualizációs megoldások az SAP és az IFUA Horváth versenyén
Kihirdették az SAP Hungary és az IFUA Horváth adatvizualizációs versenyének nyerteseit. Ötven csapat mérte össze tudását az egyetemi és vállalati szférából. A versenyzőknek az SAP új döntéstámogató eszköze, az SAP Analytics Cloud (SAC) segítségével kellett a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által biztosított adatokból látványos és lényeges összefüggéseket bemutató adatelemzéseket készíteniük és prezentálniuk.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.