A mobilszolgáltatókkal forgalmazna memóriakártyákat a SanDisk

Milkovits Gábor, 2009. február 18. 16:23

A SanDisk a barcelonai Mobil Világkongresszuson a Reuters-nek nyilatkozva olyan tervekről számolt be, amelyek szerint a mobiltelefonos szolgáltatókkal szoros együttműködésben kívánnak a jövőben memóriakártyákat forgalmazni.

Eliot Broadwin, a cég marketingigazgatója kiemelte, hogy míg az idén forgalomba kerülő mobiltelefon-típusoknak nagyjából 70 százaléka tartalmazni fog memóriakártya-bemenetet, a felhasználóknak mindeddig csak a töredéke használta ki ezt a lehetőséget. Márpedig a kérdés korántsem csak a memóriakártya-gyártók számára kulcsfontosságú, ugyanis a jelenség egyúttal azt is jelzi, hogy a mobilosok korántsem töltenek le olyan mennyiségű tartalmat készülékeikre, hogy szükség legyen a kártyákra. Márpedig az adatforgalom, illetve a kapcsolódó 3G előfizetések a bevételek egyik fő forrását jelentik a mobilszolgáltatók számára, akik évekkel ezelőtt súlyos pénzeket fizettek a hálózati licencekért.

A SanDisk elképzelése szerint a mobiltelefonos hardverhez hasonlóan a memóriakártyák árát is részben beépíthetnék az előfizetési konstrukciókba, hogy ezáltal olcsóbbá és vonzóbbá tegyék őket a vásárlók számára. Cserében a gyártók – szintén a szolgáltatókkal együttműködve – előre feltöltött tartalmakkal adnák a kártyákat, azonban ennek részleteit egyelőre nem hozták nyilvánosságra. Broadwin ugyanakkor azt mondta a Reuters riporterének, hogy még a héten, a mobil Világkongresszuson bemutatnak prototípusokat a nagyközönségnek.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09