Pozitívan értékelte a magyar hírközlési piacot az Európai Bizottság
A bizottság a mobil-szélessávú szolgáltatások, az internet-alapú televíziózás (IPTV), a triple play - telefon, internet, televízió - csomagok terjedése, valamint a mobilpenetráció folyamatos növekedése, és a fogyasztók védelmének határozott erősödése miatt értékelte úgy, hogy jelentősen fejlődött a magyar hírközlési piac az elmúlt évben.
A mobilpiacot illetően az idén 14. alkalommal közzétett jelentés rámutatott: 2008-ban folytatódott az előfizetők számának növekedése, a penetráció jelentősen, több mint 10 százalékponttal nőtt. További pozitív tendencia, hogy az ügyfélszámon belül 39 százalékra melkedett az előfizetéses díjcsomagok aránya.
A szélessávú szolgáltatások kapcsán a jelentés megállapította, hogy a 2008. júliusi adatok szerint a Európai Unió 27 tagállamának átlagában 100 főre 21,7, míg Magyarországon 15,7 vezetékes szélessávú előfizetés jutott. Ugyanakkor 2007-hez hasonlóan 2008 első felében is az EU 27-ek 7,8 százalékos növekedési ütemét meghaladó mértékben, 10,4 százalékkal nőtt a vezetékes szélessávú vonalak száma Magyarországon. A kábel- és ADSL-szolgáltatók egyaránt kínáltak triple play csomagokat, és bár még nem terjedt el jelentős mértékben, megjelent a piacon az internet-alapú televíziózás, az IPTV szolgáltatás is, ami 2008 első félévének végén már a lakosság 0,15 százalékát elérte.
Az Európai Bizottság a magyar hírközlési szektor egyik legfontosabb fejleményeként értékelte a mobil-szélessávú szolgáltatások térnyerését, miután a mobil-szélessávú előfizetések száma egy év alatt több mint kétszeresére nőtt.
Szintén pozitívan értékelte a Bizottság, hogy a digitális átállásról szóló törvény 2007-es elfogadását követően az NHH 2008 márciusában kiírta a vonatkozó frekvenciákra szóló pályázatokat, majd szeptemberben kihirdette az eredményt, és 2008 végére elindult Magyarországon a földfelszíni digitális televíziózás és a mobiltelevíziózás is.
A vezetékestelefon-szolgáltatások területén a jelentés 2007-hez hasonlóan ismételten a penetráció és a forgalom csökkenéséről számolt be. Megállapította, hogy 2008-ban mind nagykereskedelmi, mind kiskereskedelmi szinten ténylegesen is hozzáférhetővé vált a telefon-előfizetés nélküli csupasz DSL-szolgáltatás, és előrelépésként értékelte, hogy az országos és a vidéki DSL-lefedettség aránya közötti különbség 2008-ban tovább csökkent.
Kapcsolódó cikkek
- Elszabadult távközlési műhold sodródik világűrben
- 3D-kijelzős Samsung mobil
- Harmonizálja az EU a frekvenciák kiosztásának szabályait
- Megújult a The Washington Post webes politikai hírszolgáltatása
- Jön az első Symbian 3 alapú mobiltelefon
- Májusban újabb mobilkészülékek a Vodafone-nál
- Szabványosítják a mobiltelefon-szoftvereket Japánban
- Újabb zenemobilt kínál az LG
- Az Európai Parlament elfogadta az új hírközlési keretcsomagot
- A felszabaduló rádiófrekvenciák elosztásáról indított konzultációt az Európai Bizottság
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A magyar vásárlók közül választják a legtöbben környezettudatosságból a felújított mobilt
Nagyjából 300 tonna szén-dioxidtól kímélte meg a környezetet a Rejoy és a három további piacon jelen lévő anyacége, a Flip Technologies – ez átszámítva 150 személyautó éves kibocsátásának felel meg. A piactér régiós ügyfélfelmérése szerint arányaiban a magyar vásárlók közül voksolnak a legtöbben a felújított készülékekre környezettudatossági szempontokból – ebben pedig a boomer és millenial korú ügyfelek a legaktívabbak.
Nem érdemes otthon őrizgetni a régi mobilokat
Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra felhasználható lenne, miközben a bennük lévő akkumulátor évek alatt akár tűzveszélyessé is válhat. Most a használt mobilok akár 30 000 Ft-ot is érhetnek a Yettelnél.
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
Már egy évtizede társ a mindennapokban: 10 éves a Simple alkalmazás
Magyarország egyik legnépszerűbb mobilappja*, a Simple alkalmazás idén ünnepli a 10. születésnapját. Az applikáció 2014. április 15-én vált elérhetővé az alkalmazásboltokban, az elmúlt évtizedben már több mint hárommillióan töltötték le, és indulása óta már több mint 50 millió in-app és 80 millió NFC tranzakció futott át rajta. A fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil számításai alapján 2023-ban a hazai online autópálya-matrica, a közterületi parkolójegy értékesítés és a QR-kód alapú csekkbefizetések is mintegy majdnem ötöde a Simple appon keresztül történt.
Tavaszi fotózási tippek a HONOR-tól
A HONOR jobbnál jobb hardverrel és szoftverrel teszi izgalmasabbá a fotózást, de a funkciók és lehetőségek kihasználásához érdemes észben tartani pár egyszerű tippet ahhoz, hogy a lehető legszebb képeket készíthessük el.