Folyamatosan nő az interneten bankolók száma
A GKIeNET, a T-Home és T-Mobile pénteken közölt közös jelentése szerint az előző negyedévhez képest a lakossági ügyfelek száma 6 százalékkal, a vállalatiaké pedig 1,5 százalékkal nőtt a tavalyi harmadik negyedévben.
A közlemény szerint az internetessel szemben az előhangos telefonbanki szolgáltatásokra nincs nagy igény.
A felmérés kimutatta: szeptember végén a lakossági internet banki ügyfelek aránya az internetes szolgáltatással rendelkező bankok összes lakossági ügyfeléhez viszonyítva átlagosan 27 százalék, a vállalati ügyfelek esetén pedig átlagosan 35 százalék volt.
Mobiltelefonos banki szolgáltatásokra szóló szerződéssel 2008. szeptember 30-án közel 2,6 millió lakossági és mintegy 185 ezer vállalati ügyfél rendelkezett, a tavalyi harmadik negyedévben a lakossági ügyfelek száma 7 százalékkal, egy év alatt pedig 29 százalékkal növekedett. A mobilbanki szolgáltatást igénybe vevő vállalati ügyfelek száma egy negyedév alatt 4 százalékkal, 12 hónap alatt pedig közel 29 százalékkal nőtt.
A bankok 2008 harmadik negyedévének végén közel 3,2 millió élőhangos telefonbanking szolgáltatásra vonatkozó szerződéssel rendelkező lakossági ügyféllel álltak kapcsolatban, míg a vállalati ügyfelek közül ugyanekkor mintegy 184 ezren vették igénybe a telefonbanki szolgáltatást.
Az élőhangos telefonbanki szolgáltatást nyújtó bankoknál 2008 harmadik negyedévének végén a lakossági ügyfelek közel 44 százaléka, vállalati ügyfeleiknek pedig mintegy 27 százaléka rendelkezett ilyen szerződéssel. Egy lakossági élőhangos telefonbanking ügyfélre viszont továbbra is kevesebb mint 0,1 tranzakció jut havonta: a felmérés szerint a mutató csökkenése mellett annak alacsony értéke is jól mutatja, hogy a szolgáltatás iránt nagyon kicsi a valós igény.
Ezzel szemben tavaly a harmadik negyedévben egy lakossági internet-banking ügyfélre havonta átlagosan 0,9 tranzakció jutott, míg 2007 folyamán az egy ügyfélre jutó tranzakció száma végig 0,7 körül mozgott.
Tavaly a harmadik negyedévben a lakossági ügyfelek havonta átlagosan 10 darab, míg a vállalati mobilbanki ügyfelek havonta átlagosan több mint 22 sms-t kaptak mobiltelefonjukra a folyószámlájukkal kapcsolatos információkról.
Az internetes értékpapír-szolgáltatásokat nyújtó bankok 2008 harmadik negyedévének végén mintegy 117 ezer lakossági ügyféllel rendelkeztek, így az előző negyedévhez képest a lakossági ügyfelek száma nem változott.
A bankok várakozásai és a GKIeNET becslése alapján 2008 végére ezeknek az ügyfeleknek a száma megközelíthette a 137 ezret, ami 18 százalékkal több mint a 2007. december 31-ére vonatkozó szám. Ennek hátterében szintén a gazdasági válság állhat, mivel az ügyfelek egyre nagyobb számban próbálkoznak az értékpapírpiacon némi pluszjövedelemhez jutni, kihasználva a csökkenő részvényárfolyamokban rejlő spekulatív lehetőségeket.
A felmérés szerint a pénzintézetek várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is a mobilegyenleg feltöltése, az internetes átutalások, a számlainformációk lekérdezése, valamint a betétek lekötése növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között.
Kapcsolódó cikkek
- 2011-ben helyrejön az európai IT-piac
- Az Ipsos szerint nem kell félni az üzleti modellváltástól
- Nőtt az internetbanki ügyfelek száma tavaly
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Az internet növekedését várják a legtöbben
- A magyar-szlovák kis- és középvállalkozások együttműködésének támogatása
- Fellendülőben a számítógép-piac - kérdőjelekkel
- Februárban kismértékben nőtt a mobilinternetes előfizetések száma
- Hitel- és lízingválasztó program indult a PSZÁF honlapján
- Az orosz Szilíciumvölgy Vekszelberg vezetésével, Moszkva mellett épül
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.