Új alkalmazások az iWiW-en
Tizenhét másik újdonság mellett, holnaptól kipróbálhatók az iWiW Fejlesztői Verseny győztesei – az Egymás szemében (Pfenninberger Ádám), az iWorld (Körmendi Gergely) és a Petfarm (Kispál István) - a közkedvelt közösségi portálon. Félszáz alkalmazás nevezett az év elején meghirdetett megmérettetésre. Az értékelés szempontjai között szerepelt, hogy egy-egy fejlesztés mennyire közösségi, hasznos, önkifejező, motiváló a visszatérésre, letisztult, vagy éppen szórakoztató.
Az Origo Zrt. fejlesztői versenyt hirdetett, hogy ösztönözze azokat a kreatív elméket, akik képesek hasznos, újszerű vagy szórakoztató alkalmazásokat készíteni az iWiW alapjaira építve. A pályázat címe: „Keressük a 3 legizgalmasabb fejlesztést!” volt, amelyre a pályamunkákat 2009. január 15-étől várta a verseny szakmai zsűrije a http://dev.iwiw.hu portálon. A beérkezett fejlesztések elbírálásánál kiemelt szempont volt az ötletesség, a design, a technológiai megvalósítás és a közösségi funkciók kihasználása. A zsűri által legjobbnak ítélt három alkalmazás fejlesztője egyenként félmillió forint pénznyereményben is részesült. A megmérettetésen magánszemélyek, csapatok, de akár cégek is indulhattak, a feltétel csupán egy működő, önállóan készített alkalmazás benevezése volt. Az iWiW-re programozott alkalmazások a szabványnak köszönhetően további oldalakon is hasznosíthatók.
2008. december 4-én nyílt meg a lehetőség a fejlesztők számára, hogy olyan külső szolgáltatásokat, ötleteket, kiegészítéseket fejlesszenek, amelyek kihasználják a legnagyobb hazai kapcsolati hálóban rejlő erőt. Közel négymillió iWiW felhasználó számára tehetik ismertté szolgáltatásaikat programozók, webes alkalmazásokat működtető vállalkozások. Az OpenSocial szabvány alapján kialakított interfészen keresztül külső alkalmazások illeszthetők a közkedvelt közösségi portál felületébe. A széles körben alkalmazott nemzetközi sztenderd - mint „csatolófelület” - folyamatos korszerűséget és rugalmasságot biztosít. A holnap megjelenő sokszínű, többrétű, szórakoztató alkalmazások számtalan új felhasználási élményt nyújtanak – pl.: játékokon, közösségi szolgáltatásokon keresztül –, mindezt úgy, hogy használatuk továbbra is a felhasználók egyéni döntésén alapul.
Kapcsolódó cikkek
- Mobilfotóról is fordít a Google
- A közösségi média kihívás a hírügynökségek számára
- Nyáron nyitja digitális könyvesboltját a Google
- Virtuális billentyűzet segíti a Google használóit
- Online iTunes-t tervez az Apple?
- Megújult a The Washington Post webes politikai hírszolgáltatása
- Elássa a csatabárdot a Google és a német kormány
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- 25 ország blokkolja a Google szolgáltatásait
- Több száz milliárd szóból tanul fordítani a Google
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ezek voltak a legnépszerűbb helyek és személyek az online médiában 2023-ban
Politikusok, sportolók, hazai és külföldi hírességek szerepelnek a leggyakrabban említett nevek között, amelyek megjelentek az online médiatérben 2023-ban. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 93 népszerű médiafelület – televíziós csatornák, újságok, rádiók honlapjai, valamint hírportálok, közösségimédia-felületek, fórumok és blogok – elemzésével azt vizsgálta, kik álltak a hírek és a közbeszéd fókuszában, valamint azt is, hogy hazánk és a nagyvilág helyszínei közül melyek szerepeltek a legtöbbet.
Factor 4: a legújabb UltiMaker 3D nyomtató gyártósorok támogatására
Az UltiMaker április 22-én bemutatta az UltiMaker Factor 4 új, ipari 3D nyomtatót, amelyet kifejezetten gyártóüzemi felhasználásra, a gyártósorok működési hatékonyságának és megbízhatóságának növelésére fejlesztettek. Az UltiMaker Factor 4 hazai bemutatójára az Ipar Napjain kerül sor a kizárólagos hazai forgalmazó, a FreeDee Kft. standján (A pavilon, 101F).
Együttműködésre lép a CETIN Hungary és a Pécsi Tudományegyetem
A független, integrált távközlési infrastruktúra-szolgáltató CETIN Hungary Zrt. és a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Kara a jövőben három kiemelt területen működik együtt: a kiberbiztonsági szolgáltatások fejlesztésében, a kutatás-fejlesztési tevékenység színvonalának további emelésében, illetve az építőiparban egyre elterjedtebb és ismertebb építményinformációs modellezéssel (BIM) kapcsolatos kölcsönös tudástranszferben.
Bevállalós ötletekkel versenyeznek a Megoldások a holnapért döntősei
Kiválasztották a legjobb nyolc csapatot a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A jövő oktatása, a fenntarthatóság és a közösségfejlesztés iránt elkötelezett fiatalok megkezdhetik a felkészülést a döntőre. A következő hetekben a csapatok elképzelésük prototípusát alkothatják meg és tesztelhetik működését a mentorok közreműködésével. A diákok a szakértők segítségével készülnek a végső, májusi megmérettetésre, ahol a három legjobb csapat összesen 6 millió forint összértékű Samsung készülékkel bővítheti egyéni és oktatási intézménye eszközparkját.
A Thermaltake bemutatja a háromféle GPU-elrendezést támogató közepes toronyházát
A Thermaltake, a prémium PC-hardvermegoldások vezető márkájának, CTE E600 MX közepes toronyháza fekete, hófehér és hortenziakék változatban is elérhető. A CTE E600 MX a CTE-sorozat legújabb kiegészítése, egy kétkamrás közepes toronyház, amely a Thermaltake innovatív CTE-kialakítását örökölte, ami a központi hűtési hatékonyság (Centralized Thermal Efficiency) rövidítése, és a kritikus alkatrészek magas szintű hűtési teljesítményének biztosítására összpontosít. Ráadásul a CTE E600 MX háromféle GPU-elrendezési lehetőséggel és cserélhető, kettős előlapi kialakítással rendelkezik, maximális rugalmasságot kínálva a felhasználóknak gépük testreszabásához.