Egyre népszerűbbek a mikrobarázdás hanglemezek

Milkovits Gábor, 2009. május 3. 12:50

A CD-lemezek forgalmának zuhanásával párhuzamosan újra egyre népszerűbbek a tévesen bakelitnek hívott mikrobarázdás analóg hanglemezek, a tengerentúlon olyannyira, hogy még a Best Buy kiskereskedelmi óriáslánc is ismételt forgalmazásukon gondolkodik.

Az amerikai piacon 2007-ben 15, tavaly pedig 89 százalékkal több fekete lemezt adtak el, mint a megelőző évben, idén pedig még nagyobb arányú növekedésre számítanak. Az okok között az audiofilek és komolyzene-szeretők által kedvelt analóg hangzás mellett egyfajta divat is szerepet játszik. Nem lebecsülendő azonban az a tényező sem, hogy a vásárlók egy része valami kézzelfogható és esztétikus dologra vágyik akkor is, ha zenét vásárol, ezt pedig a letöltött mp3 egyáltalán nem, de a CD is csak igen kevéssé adja meg. A bakelit persze aligha húzza ki a zeneipart a csávából, hiszen a forgalmazásnak így is csak a töredékét adja, miközben a CD-piac tavaly is 20 százalékot zsugorodott és ezt a törvényes letöltések sem tudták kompenzálni.

A Best Buy egyelőre 100 boltjában indított kísérleti programot, de ha a modell beválik, úgy mind az 1020 üzletében vagy 6 nm a bakelitlemezeké lesz. Más jelek is utalnak a fekete lemezek újjáéledésére: az EMI tavaly új sorozatként ismét kiadott mikrobarázdás lemezen több sikeres albumot is, Jimi Hendrix Band of Gipsies-étől a Radiohead OK Computer-éig.

Kulcsszavak: mp3 zene

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05