A mobil-távközlés kevésbé érzi a válságot

MTI Sajtóadatbank, 2009. május 4. 11:03

A mobil-távközlés messze kisebb mértékben érzékeli a gazdasági recessziót, mint más iparágak - mondta Winkler János, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese sajtóbeszélgetésen.

A T-Mobile üzletág vezetője konkrét számokat nem közölt, de elmondta, hogy a teljes piacot tekintve azon aktív SIM-kártyák száma, amelyek az elmúlt három hónapban forgalmat bonyolítottak le, nem csökkent az utóbbi hónapokban sem, miközben jelentősen nőtt az adatkártyáké. Míg 2005 júniusában 63 ezer adatkártya volt, addig tavaly decemberben már 627 ezer. Winkler János elmondta, folytatódik az a tendencia is, hogy egyre több ügyfelük választja az előfizetést (post paid) az előre fizette kártyás használat (pre paid) helyett. Tavaly év végén ügyfeleik 38,5 százaléka volt előfizetéses, míg egy évvel korábban 37 százalékuk.

 A vezérigazgató-helyettes kifejtette, a széles sávú mobil-internet elképesztően nagy siker. Tavaly például az eladott széles sávú hozzáférések 49 százaléka már mobil volt, ami a vezetékes szolgáltatókat egyre nagyobb sebesség nyújtására készteti. A T-Mobile-nak március végén 51,6 százalékos a részesedése volt a mobil-internet piacon, ami Winkler János szerint visszaigazolja az üzletág több éves erőfeszítését és a minőségre törekvő befektetési politikáját.

Kulcsszavak: T-mobile-hu UMTS

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50