Még alacsony az interneten bankolók aránya
Az MTI-nek hétfőn eljuttatott, 1500 banki ügyfél megkérdezésén alapuló felmérés szerint a bankkapcsolattal rendelkezők alig 9 százaléka használja az internetbanki szolgáltatásokat, az elmúlt egy évben azonban számuk 4,3 százalékkal nőtt, ami jelentős bővülés. A növekedés a 18-35 éves korosztályban 6 százalékos, a 36-49 év közöttieknél 8 százalékos volt, de még az 50 év felettiek körében is 2 százalékkal emelkedett az interneten bankolók száma egy év alatt.
Hozzáteszik, hogy a "netbankolók" számának emelkedése a gazdasági visszaesés ellenére töretlen. Az internetbank használata a magasan iskolázottak körében gyorsabban nő, mint a kevésbé iskolázottak között, nagyvárosban és vidéken egyformán gyorsan terjed, míg az egyes bankokat, illetve termékeket illetően nagyon nagy a szórás.
A bővülés hátterében az internethasználat általános elterjedése mellett az is áll, hogy enyhülnek a netbank használatával kapcsolatos korábbi, elsősorban biztonsági fenntartások. Az is feltételezhető, hogy a mostani körülmények között sokan keresik azokat a lehetőségeket, ahol gyorsan és olcsón tudják banki ügyeiket elintézni.
Jelentős a szórás az egyes szolgáltatások netes használatában. A felhasználók túlnyomó többsége, 90 százaléka a számla történet megtekintése funkciót használja, 66 százalékuk az egyszeri forint átutalást választja. Ezeket a csoportos átutalási megbízás, a csekk befizetés és a mobiltelefon feltöltés funkció követi. A legkevésbé előnyben részesített netbank szolgáltatások az egyszeri devizaátutalás, a befektetési és értékpapír-műveletek és a kártyalimit módosítás, melyeket alig 3-4 százalék vesz igénybe.
A még 2008 első negyedévében végzett első Bankindex kutatásnál a vizsgálatban szereplő legtöbb bank megkérdezett ügyfeleinek mintegy 50 százaléka jelölte a banki levelet, DM levelet, és alig 10 százalékuk az internetet, mint a bank irányából érkező elsődleges kapcsolattartási módot.
A válság kitörése óta a bankfiókok szerepe is megnőtt. Amíg 2008. első negyedévében a válaszadók 70 százaléka nevezte meg a bankfiókokat, mint első számú kommunikációs csatornát, addigra arányuk mára 90 százalékra nőtt. Különösen igaz ez a takarékszövetkezet esetében, ahol az ügyfelek kizárólag személyesen intézik pénzügyeiket.
A magyar tulajdonú cégcsoportot alkotó Scale Consulting, Scale Solutions és Scale Research csoport tagjai a bankfejlesztési tanácsadás, az informatika és a piackutatás különböző területein nyújtanak támogatást.
Kapcsolódó cikkek
- 2011-ben helyrejön az európai IT-piac
- Az Ipsos szerint nem kell félni az üzleti modellváltástól
- Nőtt az internetbanki ügyfelek száma tavaly
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Az internet növekedését várják a legtöbben
- A magyar-szlovák kis- és középvállalkozások együttműködésének támogatása
- Fellendülőben a számítógép-piac - kérdőjelekkel
- Februárban kismértékben nőtt a mobilinternetes előfizetések száma
- Hitel- és lízingválasztó program indult a PSZÁF honlapján
- Az orosz Szilíciumvölgy Vekszelberg vezetésével, Moszkva mellett épül
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.