A Google egyre erősebb riválisa a Facebook
Amikor például valaki egy vendéglőt vagy gyermekfelületet keres, akkor a közösségi internetes hálózatok sokkal hitelesebbnek tűnnek, lévén nem csak egyszerű linkeket adnak, hanem a felhasználók kedvükre mazsolázhatnak ismerősink, barátaik ajánlatai közül. Éppen ezért a Google találati eredményei kedvezőtlenebb helyzetbe kerülhetnek olyan internetes közösségi hálózati rendszerekével szemben, mint például a Facebook - nyilatkozta Ken Tokusei, a Google termékmenedzsere a Yahoo-nak.
"Mi még nem jutottunk el arra a pontra, hogy találataink úgy legyenek felsorolva, mintha egy ismerőstől származnának" - magyarázta Tokusei.
A jelenleg messze legnépszerűbb kereső mostanában kezdte el felkínálni annak lehetőségét a felhasználóknak, hogy saját maguk értékeljék a találatokat, illetve törölhessék a nem a keresett témához kapcsolódókat. Egyelőre azonban még sok a munka rendszer kidolgozásával - tette hozzá Tokusei.
Ahogy az internet felhasználók egyre tapasztaltabbá és hozzáértőbbé válnak, úgy várják el egyre jobban, hogy kereséseikre szakszerűbb találatokat kapjanak. Éppen ezért számíthat nagy népszerűségre a nemrég beindított kereső, a WolframAlpha, amely átfésüli az internetet, elemzi az adatokat, és specifikus válaszokat ad a kérdésekre. A Google is próbálkozik hasonlóval bizonyos keresések kapcsán: például a Sony részvényekre vonatkozó keresésnél a jelenlegi árfolyamokról konkrét, számszerűsített találatokat is felhoz, ugyanakkor a további kutatáshoz megadott link itt is szerepel.
"A találatok terén kiemelkedően fontos számunkra is, milyen típusú információt keres a felhasználó, de azért mi továbbra is változatlanul felkínáljuk annak lehetőségét, hogy tovább olvashasson az adott témában és ez stratégiánk a jövőben sem változik majd" - hangsúlyozta Tokusei a Google tokiói központjában tartott, keresőkkel kapcsolatos sajtótájékoztatóján.
Kapcsolódó cikkek
- Amerikában a kiberkalózok a közösségi oldalakon támadnak
- A Google-titok tudója Budapesten
- Mobilfotóról is fordít a Google
- 24 órán belül már a második támadás a Facebook-felhasználók ellen
- Kijavították a bizalmas adatokat kiszolgáltató hibát a Facebookon
- Jövendőmondó cégbe invesztál a Google
- Nyáron nyitja digitális könyvesboltját a Google
- Virtuális billentyűzet segíti a Google használóit
- Elássa a csatabárdot a Google és a német kormány
- A Google negyedik éve a világ legértékesebb márkája
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.
Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.
Jöhet a személyre szabott reklámoktól mentes ingyenes Facebook és Instagram?
Nagy várakozás előzte meg az uniós adatvédelmi testület (EDPB) állásfoglalását az egyelőre leginkább a Meta által használt „consent or pay” (hozzájárulás vagy fizetés) üzleti modell adatvédelmi vonatkozásaival kapcsolatban. Várhatóan mi lesz a hatása a véleménynek a közösségi médiumok és platformok működésére, mit jelenthet mindez a piaci szereplők és a felhasználók számára? A fenti kérdéseket Bartal Ivánnal, az Oppenheim Ügyvédi Iroda adatvédelmi jogi praxisának vezetőjével jártuk körbe.