Válaszok a válságra: pozícióvédelem, ügyfélvesztés-minimalizálás
Fennmaradás, újrakezdés
Egy pénzintézetnél például a fejlesztés révén hatékonyabbá tehető a követeléskezelő rendszer, vagy bevezethető egy fejlettebb minősítési rendszer a hitelek bírálatához. A rendelkezésre állás és a minőség növelése – azaz a tesztelés erősítése – segít az ügyfelek megtartásában, versenyelőny szerzésében, hiszen manapság mindenki sokkal szigorúbban megnézi, mire költi a pénzét. Egy nem megfelelően tesztelt megoldás azonban jelentős kockázatokat rejt magában, negatív hatással lehet akár az egész vállalat megítélésére, sőt akár a teljes működésére is.
A tesztelés haszna
A tesztelés hasznának meghatározásánál azt kell figyelembe venni, hogy a hatékony tesztelés mennyire növeli a rendszer rendelkezésre állását, és mennyire csökkenti a fejlesztés élesbe állításának kockázatát. Például ha egy adott beruházás, fejlesztés esetében gyors megtérüléssel számol a vállalat, nyilvánvaló, hogy ez csak igen magas rendelkezésre állás, valamint teljesítmény és minőség mellett valósulhat meg. Ez esetben a megfelelő tesztelés elmaradása növeli annak kockázatát, hogy a cég nem tud időben piacra lépni az új fejlesztéssel, vagy nem tudja az elvárt szolgáltatási szintet nyújtani a rendszer, emiatt a megtérülés későbbre tolódik, esetleg elmarad a várt profit. A számítás során akár funkciónként becsülhető, mérhető, hogy adott funkció nem megfelelő működése miatt elmaradt szolgáltatás, vagy elveszett ügyfél várhatóan mennyi bevételkiesést jelent, és ennek megfelelően kimutatható, hogy milyen mélységű tesztelés az, amelynél megtérül a beruházás. Ezt követően a tesztelés ára a fejlesztéshez hasonló módon viszonylag pontosan kalkulálható, adott célok, prioritások és kockázatok figyelembevétele mellett meghatározható a szükséges erőforrás-, eszköz- és időigény.
Tesztelés külső szakértőkkel
A jó minőségű szoftverek fejlesztésének ma már egyre hangsúlyosabb és kritikusabb részfeladata a tesztelés. Több lehetőség is adódik a tesztelés hatékony végrehajtására. Ahol a tesztelési feladatok hosszú távon egyenletes ráfordítást igényelnek, ott jellemzően belső csapatot hoznak létre és működtetnek. Azon vállalatoknál, ahol a kapacitásigény változó, sokan választják a teljes tesztelés – mint szolgáltatás – kiszervezését. Érdemes megfontolni a két megoldás ötvözését is, amikor hosszú távon egy kisebb, belső tesztcsapat működtetése mellett külső, professzionális tesztelési szakértőket vesznek igénybe. Ugyanis vannak időszakosan felmerülő, viszont nagy szakértelmet igénylő tesztelési feladatok, mint például a teljesítménytesztelések vagy komplexebb fejlesztési projektek tesztelési problémáinak megoldása – magyarázza Tóth Szabolcs.
Mindenképp érdemes megbízni egy professzionális, független céget, amelyik megfelelően elvégzi, illetve koordinálja a tesztelést, de emellett munkája során egyenlő távolságot is tart a fejlesztési folyamat minden egyes érintettjétől, kezdve a megrendelőtől a hardver- és a szoftverszállítóig. A független tesztelő bevonása mindenképpen a fejlesztés javát szolgálja, mert a keletkező érdekütközéseket, problémákat objektíven tudja kezelni. A professzionális, független tesztcsapat másik nagy előnye az a széles körű tapasztalat és látásmód, amely a több különböző ügyfélnél végzett munka során alakult ki, illetve az a képesség, hogy az iparági jó gyakorlatokat hatékonyan fel tudja használni az adott probléma megoldásában.
Kapcsolódó cikkek
- Symbol Ügyvitel 1.35
- Intézményi akkreditációt szerzett az Alvicom Testcenter
- Új funkciók középvállalatok számára az Oracle-től
- Megújult az Iroda++
- HR-ügyviteli outsourcing tendert nyert a VT-Soft
- Visszaesett a kisvállalati szoftverpiac
- Hogyan lehetséges optimalizálni a szoftverek minőségét?
- SAP CRM minden szinten
- Kulcs- Készlet és Számla Next - Az ügyvitel jövője
- A válság túlélésének kódja: CRM
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.