Az egyedülálló egyének aktívabbak a közösségi oldalakon
Az internetező egyedülálló személyek nemcsak többet csevegnek, de a közösségi oldalakon is aktívabbak –derült ki a KutatóCentrum és a MASMI Hungary Piackutató Intézet közös felméréséből, mely a közösségi oldalak látogatóinak szokásai mellett azt is vizsgálta, mennyit chatelnek a magyar internetezők.
A közösségi oldalak egyre inkább beépülnek mindennapjainkba: a 18-64 év közötti internetezők 71 százaléka regisztrált tagja legalább egy hasonló portálnak, igaz, csak 51 százalékuk látogatja azokat legalább havi rendszerességgel – derült ki a KutatóCentrum és a MASMI Hungary Piackutató Intézet közös kutatásából. A legaktívabb felhasználók a fiatalok: a 18-29 évesek 63 százaléka legalább havonta egyszer belép egy közösségi oldalra. Nem meglepő, hogy a netező egyedülállók is sűrűbben látogatják a hasonló honlapokat, közel kétharmaduk legalább havi rendszerességgel ellenőrzi felhasználói adatlapját, míg a párkapcsolatban élőknek csupán 45 százaléka.
A kutatás szerint a hazánkban elérhető közösségi oldalak között egyértelmű az iWiW dominanciája: nemcsak a legtöbb taggal rendelkezik – a 18-64 éves netezők 68 százaléka regisztrált felhasználó –, de a legaktívabb közösséggel is: a tagok közel 80 százaléka vallotta magát aktív felhasználónak. A második legtöbb taggal rendelkező közösségi oldal hazánkban a myVIP; az internetezők egyharmada regisztrált a szolgáltatásra.
A közösségi oldalak mellett a csevegő őrogramok is népszerűek: az internetezők több mint 40 százaléka legalább havi rendszerességgel használ azonnali üzenetküldő szolgáltatásokat. A férfiak többet chatelnek: közel 45 százalékuk legalább havonta használja ezt a kommunikációs módot, míg a nőknél ugyanez az arány 39 százalék. A legaktívabb chatelők a 18-29 évesek és az egyedülállók. A legnépszerűbb chatprogramok az MSN és a Skype: míg előbbit hazánkban a 18-64 éves netezők 37 százaléka használja, addig utóbbit minden ötödik internetező.
Kapcsolódó cikkek
- A szoftverhonosítás lesz a következő téma a látássérültek informatikai klubjában
- A közösségi média kihívás a hírügynökségek számára
- eVITA: fórum az életvitelt segítő infokommunikációs technológiákról
- Háromszázezer forintos tartozás a Facebook-on
- Személyes profiljaik újbóli beállítását kérik a Buzz használóitól
- A Facebook-on bukott le a maffiavezér
- 15 évet kapott a Facebook-on zsaroló teenager
- Napi 50 millió üzenetet küldenek a twitterezők
- Közel kétszer annyi időt töltünk a közösségi oldalakon
- Buzz: saját közösségi oldalt indított a Google a Facebook és a Twitter ellen
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.
Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.
Jöhet a személyre szabott reklámoktól mentes ingyenes Facebook és Instagram?
Nagy várakozás előzte meg az uniós adatvédelmi testület (EDPB) állásfoglalását az egyelőre leginkább a Meta által használt „consent or pay” (hozzájárulás vagy fizetés) üzleti modell adatvédelmi vonatkozásaival kapcsolatban. Várhatóan mi lesz a hatása a véleménynek a közösségi médiumok és platformok működésére, mit jelenthet mindez a piaci szereplők és a felhasználók számára? A fenti kérdéseket Bartal Ivánnal, az Oppenheim Ügyvédi Iroda adatvédelmi jogi praxisának vezetőjével jártuk körbe.