Tizenöt százalékos növekedést tervez SAP
Mintegy 15 százalékos árbevétel növekedést tervez az idén az SAP Magyarország, ami az első negyedéves számok alapján teljesülni is fog - mondta Ablonczy Balázs, a társaság ügyvezető igazgatója csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.
Hozzátette, tavaly a bevétel 12,5 milliárd forint volt, ami gyakorlatilag megegyezik a 2007. évivel.
Az ügyvezető elmondta: jóllehet a vállalat az utolsó két évben gyengébben teljesített, stabil üzleti modellje hosszú távon is kiegyensúlyozottá teszi bevételét.
Az év elején hivatalába lépett új vezető egyik célja az, hogy az SAP leányvállalata a jelenleginél jobb pozíciókat foglaljon el a piacon, több új projektben vegyen részt, s növelje az új szoftver értékesítést és licenceladást. Ablonczy Balázs kifejtette: a kutatók a magyar vállalatirányítási szoftverlicenc piacot éves szinten 80 millió euróra becsülik, ám ebből az SAP csupán 10 százalék alatt részesül. Az ügyvezető ezt az arányt 13-14 százalékra szeretné növelni az idén.
Egy másik kitörési pontnak az ügyfélkapcsolat menedzsment megoldásokat (crm), harmadikként pedig a vállalati döntéshozást meggyorsító üzleti intelligencia területét, illetve az automatizált kontroll és a jogosultsági megoldásokat nevezte meg.
Az ügyvezető elmondta: míg az SAP korábban egyetlen állami megrendelést sem kapott, most két projektet is megnyert: egy kisebb megrendelést az Állami Autópályakezelőtől, egy nagyobbat, mintegy 2,5 milliárd forint értékűt pedig a Honvédelmi Minisztériumtól, ahol például a pénzügyi és a hr-rendszernek a verzióváltását valósítják meg.
A szoftvercég másik célcsoportja a kis- és közepes vállalatok..Ablonczy Zsolt ezzel kapcsolatban elmondta, a kkv-k ma még kevéssé használják a vállalatirányítási rendszereket, ezért ezen a területen 30 százalékos bevétel növekedést vár az idén. Az SAP Magyarországnak tavaly valamivel több mint 6 millió euró volt a szoftverlicenc bevétele, amelyet 2009-ben 10 millió euró fölé szeretne növelni.
Ablonczy Zsolt kifejtette, hogy a kkv-k éves szinten mintegy 50 millió eurót költenek szoftverlicencre, amiből az SAP csak 3 millió euróval részesül. Úgy vélte: lehet, hogy csökken a piac, de az SAP jó üzletpolitikával így is tudja növelni részesedését.
Kapcsolódó cikkek
- Fenntarthatósági szoftverben éllovas partnerét veszi meg az SAP
- Tovább változik az SAP felsővezetése
- Visszatér az SAP a kettős ügyvezetéshez
- Az SAP 2009-es eredménye csökkent, de az idén javulást vár
- Átszervezéssel kezdi az évet az SAP
- 12 milliárd dollárt ér az SAP márka
- Siemens-SAP együttműködés erőművek IT rendszereiben
- A vártnál kisebb a profitja az SAP-nak
- Termékhamisítás elleni céget alapít a Nokia és az SAP
- Széndioxid-menedzsmenttel foglalkozó szoftvercéget vesz az SAP
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.
Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban
Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.