Teszt fázisban egy napelemes telephely-megoldás
Az Ericsson és a Telecom Italia közös erőfeszítései nyomán a két távközlési cég a napenergiával működő telephelyek fejlesztésének élvonalába kerül, bizonyítva, hogy az alternatív energiaforrások üzleti szempontból is megvalósíthatók a fejlődő és a fejlett piacok esetében egyaránt. A rugalmas napelempaneleken alapuló Eco-Smart megoldás egy telephely áramellátásához szükséges energia akár 100 százalékát képes előállítani, mindezt a hagyományos telephelyek alapterületével megegyező helyen.
A teszt azt is kívánja bebizonyítani, hogy a napelemes megoldások üzleti szempontból fenntartható modellt kínálnak a fejlett országok hálózatüzemeltetői számára. Mivel az energiaköltségek a telephelyek üzemeltetési költségeinek akár 50%-át is elérhetik az Eco-Smart megoldás segítségével a hálózatüzemeltetők jelentős költségmegtakarítást érhetnek el, miközben a CO2-kibocsátásuk is csökken. A tesztet L’Aquila városában, Olaszországban hajtják végre, ahol a G8 vezetők találozóját tartották a múlt héten.
Az Ericsson és a Telecom Italia által 2008-ban fenntartható megoldások közös fejlesztése céljából aláírt megállapodás eredménye, az Eco-Smart megerősíti mindkét vállalat elkötelezettségét egy innovatívabb és környezeti szempontból fenntarthatóbb társadalom mellett. Az Eco-Smart nevű megoldás egy elliptikus kialakítású tartószerkezetből áll, amelyet rugalmas napelemek borítanak, az antennát körbefogva. A teljes egészében Olaszországban tervezett innovatív szerkezet könnyedén hozzáalakítható a különböző rádióállomás-formákhoz és a hálózatüzemeltetők jelentős előnyhöz juthatnak az üzemeltetési költségek terén, középtávú amortizáció és igen alacsony környezeti hatás mellett.
Kapcsolódó cikkek
- Vestberg: 3,5 milliárd mobilszélessávú felhasználó 2015-re
- A T-Mobile és Ericsson: vonzó sajtóbemutató az 50 Mpbs-os LTE-ről
- LG: arccal a környezetvédelem felé
- Csalódást okozó negyedéves eredmény az Ericssonnál
- Az energiatakarékosságra összpontosít az új Bluetooth szabvány
- Fekete színű zöld mobil a T-Mobile-nál
- Deep Fiber Access - egyedülálló Ericsson optikai rendszerkínálat
- A szélessáv kulcsfontosságú lesz a szegénység, az éghajlatváltozás és a gazdasági válság megoldásában
- Ericsson hálózatokban a mobil adat- meghaladja a hangátvitel-forgalmat
- Sharp napelemgyár kezdi meg a működését Japánban
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.