Harmadával csökkent a Microsoft profitja
A Microsoft a tavalyinál 29 százalékkal alacsonyabb, 3,1 milliárd dolláros nyereségről számolt be az idei második negyedévre vonatkozóan, míg a társaság forgalma 17 százalékkal csökkent egy év alatt.
A válság miatt a redmondi társaság költségcsökkentő intézkedéseket jelentett be még januárban: akkor 1400 főt bocsátottak el, további 3600 dolgozótól pedig 18 hónap alatt válnak meg. Emellett több, bevétellel nemigen kecsegtető vállalkozást megszüntettek, például az Encarta enciklopédiát, vagy most a Soapbox videómegosztót. Chris Liddel, a Microsoft pénzügyi igazgatója éppen azt emelte ki a negyedév egyetlen pénzügyi sikereként, hogy a fenti intézkedések révén mintegy 750 millió dollárt sikerült megtakarítaniuk az elmúlt három hónapban. Ugyanakkor egyre erőteljesebb a fenyegetés a Google részéről, amely saját operációs rendszert fejleszt, a keresőpiacon pedig a Bing, habár sikeres, eddig nemigen tudta megszorongatni nagy vetélytársát.
Kapcsolódó cikkek
- 60 százalékos bevételnövekedés a Microsoftnál
- Újabb 800 főt bocsát el a Microsoft
- A Microsoft számítási felhő fejlesztési együttműködésre lép tajvani cégekkel
- 4 ezer munkahelyet létesít a Microsoft
- A Microsoft profitja a vártnál kisebb mértékben csökkent
- Márkaboltot nyit Amerikában a Microsoft
- A Microsoft eladja a Razorfisht
- Microsoft: vártnál nagyobb negyedéves bevételcsökkenés
- Tovább növeli piaci részesedését a Microsoft
- A Yahoo nyitott a Microsofttal való szövetségre
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.