Fiatalos verseny hagyományokkal

2000. március 22. 14:35
Március 13-15-én a Garay Napok keretében rendezték meg Szekszárdon, a Garay János Gimnáziumban a diákok számítógépes programtermékversenyét, amely a maga nemében egyedülálló a világon, hiszen kész, akár eladható programtermékekkel lehet benevezni. Rendezője most a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság, a Garay János Gimnázium, a Quantum Kft. és a Psion Kft. volt.
A 2000. évi immár a 17. a Garay-versenyek sorában. Az elsőt az alapítók csak játékkategóriában hirdették meg, majd ahogy a diákok érdeklődése nőtt a többi alkalmazás iránt, úgy jelent meg önálló témakörként előbb az oktató, majd az alkalmazói program, idén pedig az internetalkalmazás. A verseny együtt fejlődött az iskolai számítástechnikával és természetesen a szakmával is.

A versenyre alkalmanként 40-150 pályázatot küldenek be a diákok, alsó korhatár nincs, csak felső: a diákember a verseny kezdőnapján még nem töltheti be 20. évét. Persze volt már kivétel, mert a szabályok azért vannak, hogy a zsűrinek legyen mit áthágnia.

A pályázatokból egy szekszárdi számítástechnikai szakemberekből álló előzsűri választotta ki kategóriánként azt a 4-5 versenyzőt, akit a gimnázium meghívott a döntőbe, ahol a versenyzők - mintha eladási tárgyaláson lennének - népes nézősereg előtt "adták el" pályaművüket a második zsűrinek. A döntő résztvevőit a Garay Gimnázium a verseny két napjára vendégül látta.

Az elmúlt évek során a Garay lassan közép-európai, nemzetközi versennyé vált, hiszen Erdélyből, a Felvidékről és a Kárpátaljáról is voltak már versenyzők, de adott a lehetőség, hogy bárki bárhonnan versenyezzék, ugyanis a magyar mellett az angol is a verseny hivatalos nyelvévé vált. A korábbi években kétszer is előfordult, hogy erdélyi diákok vitték el a fődíjat.

A díjakat a nagy számítógépes cégek adják. Sajnos elfoglaltságuk miatt az idén e vállalatok szakemberei nem vettek rész személyesen a versenyen, korábban azonban szinte minden évben itt választották ki a legjobbak közül jövendő munkatársaikat. A verseny iránti érdeklődést és a színvonalat is mutatja, hogy az egyik, kétszer is első helyet elért, még ma is tizenéves korú versenyzőt már Nyugat-Európába "exportálták".

A verseny fő támogatója ebben az évben a Microsoft volt, a cég mind a négy kategória első három helyezettjét értékes szoftverdíjakkal jutalmazta.

További támogatóként a Symantec, a CODRA (Corel) és a Designsoft ajánlott fel értékes szoftvertermékeket, a Profi Média és a Quantum pedig értékes könyvutalványokat adott. Ezenkívül a döntő minden résztvevője értékes jutalmat kapott a Graphisofttól, az ICL-től, a Compaqtól, a PanTeltől, az LSI ATSZ-től és a Prímtől.

A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját

A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit. 

2024. április 18. 11:40

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Pörgesd fel az életed a Heineken, a HMD és a Bodega új "unalmas" telefonjával

A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.

2024. április 18. 09:54

A Sony tovább gazdagítja az otthoni moziélményt

A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit. 

2024. április 18. 08:28

A Maserati bemutatja a GranCabrio Folgore-t

A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is. 

2024. április 17. 20:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09