Fiatalos verseny hagyományokkal
A versenyre alkalmanként 40-150 pályázatot küldenek be a diákok, alsó korhatár nincs, csak felső: a diákember a verseny kezdőnapján még nem töltheti be 20. évét. Persze volt már kivétel, mert a szabályok azért vannak, hogy a zsűrinek legyen mit áthágnia.
A pályázatokból egy szekszárdi számítástechnikai szakemberekből álló előzsűri választotta ki kategóriánként azt a 4-5 versenyzőt, akit a gimnázium meghívott a döntőbe, ahol a versenyzők - mintha eladási tárgyaláson lennének - népes nézősereg előtt "adták el" pályaművüket a második zsűrinek. A döntő résztvevőit a Garay Gimnázium a verseny két napjára vendégül látta.
Az elmúlt évek során a Garay lassan közép-európai, nemzetközi versennyé vált, hiszen Erdélyből, a Felvidékről és a Kárpátaljáról is voltak már versenyzők, de adott a lehetőség, hogy bárki bárhonnan versenyezzék, ugyanis a magyar mellett az angol is a verseny hivatalos nyelvévé vált. A korábbi években kétszer is előfordult, hogy erdélyi diákok vitték el a fődíjat.
A díjakat a nagy számítógépes cégek adják. Sajnos elfoglaltságuk miatt az idén e vállalatok szakemberei nem vettek rész személyesen a versenyen, korábban azonban szinte minden évben itt választották ki a legjobbak közül jövendő munkatársaikat. A verseny iránti érdeklődést és a színvonalat is mutatja, hogy az egyik, kétszer is első helyet elért, még ma is tizenéves korú versenyzőt már Nyugat-Európába "exportálták".
A verseny fő támogatója ebben az évben a Microsoft volt, a cég mind a négy kategória első három helyezettjét értékes szoftverdíjakkal jutalmazta.
További támogatóként a Symantec, a CODRA (Corel) és a Designsoft ajánlott fel értékes szoftvertermékeket, a Profi Média és a Quantum pedig értékes könyvutalványokat adott. Ezenkívül a döntő minden résztvevője értékes jutalmat kapott a Graphisofttól, az ICL-től, a Compaqtól, a PanTeltől, az LSI ATSZ-től és a Prímtől.
Kapcsolódó cikkek
- Indul a NextWork robotépítő verseny
- Magyar diákcsapatok a Google versenyén
- Debreceni fiatalok Rotterdamba készülnek
- A Google versenyre hívja a marketing szakos diákokat
- Microsoft Imagine Cup 2008: környezetbarát gondolkodásra ösztönzi a diákokat
- Átadták a "Linux 48" IBM szoftver programozói bajnokság díjait
- Kiállítás a <19 Szabadfogású Számítógép verseny díjnyertes munkáiból
- Befejeződött a Microsoft WTW ’07 .NET Fejlesztői Versenye
- Még lehet jelentkezni a IT találmányok világbajnokságára
- Nemzetközi weboldalépítő verseny
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Pörgesd fel az életed a Heineken, a HMD és a Bodega új "unalmas" telefonjával
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony tovább gazdagítja az otthoni moziélményt
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
A Maserati bemutatja a GranCabrio Folgore-t
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.