"A+" -ban a Magyar Telekom
A Magyar Telekom 2008-as évről szóló fenntarthatósági jelentése teljes mértékben megfelelt a nemzetközi irányelveknek, így a legmagasabb A+ minősítést érte el. A vállalat fenntarthatósági jelentése tavaly Magyarországon elsőként kapta meg a legmagasabb minősítést (A+), ami a Global Reporting Initiatives harmadik generációs irányelveinek (GRI G3) való teljes megfelelést jelenti.
A nemzetközi irányelveknek való minél magasabb fokú megfelelés biztosítja, hogy a vállalati tevékenységek minél átláthatóbbak és egymással összehasonlíthatók legyenek. Az A+ minősítésű beszámoló a vállalat profiljának bemutatásán túl szám szerint 49 kötelező, 23 távközlés specifikus és 15 kiegészítő indikátort jelent többnyire 4 évre visszamenő adatsor bemutatásával. A jelentés a Magyar Telekom Csoport macedón és montenegrói tagvállalataira is kiterjed.
A vállalat helyzetének és fejlődésének alaposabb megismerése érdekében a Magyar Telekom pénzügyi eredményei mellett környezeti és társadalmi teljesítményét is bemutatja az évente kiadásra kerülő fenntarthatósági jelentésében. A 2003 óta alkalmazott GRI G3 (Global Reporting Initiative - Globális Jelentéskészítési Irányelvek) követése biztosítja, hogy a vállalat összehasonlítható legyen a klasszikus pénzügyi mutatók mellett egyéb gazdasági, környezeti és társadalmi indikátorok mentén is.
A fenntarthatósági beszámoló egyben az átlátható vállalati működés egyik kulcseleme, mivel a legkülönbözőbb területeken mutatja a vállalat teljesítményét érdekelt felei, vagyis mindazok számára, akik valamilyen módon érintettek a vállalat működésében (ügyfelek, szállítók, civil szervezet, állami szervek, munkavállalók stb.). A Magyar Telekom 2006-ban, 2007-ben és 2008-ban is a legátláthatóbb vállalat lett Magyarországon az ARH (Accountability Rating Hungary - Elszámoltathatósági Rangsor) alapján.
A jelentés a Magyar Telekom Csoport fenntarthatósági stratégiája mentén mutatja be a vállalat és ajánlati márkái - T-Home, T-Mobile, T-Systems - fenntarthatósági kezdeményezéseit a felelős vállalatirányítás és kockázatmenedzsment, ügyfélkapcsolatok, a társadalom kommunikációs lehetőségeinek erősítése, környezeti terhelés csökkentése, humán erőforrás menedzsment, valamint bizalom és hitelesség fenntartása témakörökben.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar Telekom - kisebb bevétel és nyereség
- Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- Felfüggesztették a Magyar Telekom tőzsdei kereskedését
- Átalakítja szervezetét a Magyar Telekom, távozik Winkler
- A Magyar Telekom száz százalékos tulajdonába került az EPT
- A Magyar Telekom 74 forint osztalékot fizet
- Az MTelekom az eredménytartalékot is igénybe veszi az osztalékhoz
- Legjobb társaságirányítás díj a Magyar Telekomnak
- Belép a villamosenergia- és földgázpiacra a Magyar Telekom
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.