NHH: egyre népszerűbb a digitális televíziózás
Az idén júliusban több mint húszezren álltak át digitális televíziózásra, így a hónap végén már 1,061 millió magyar háztartás tévézett így - közölte a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) csütörtökön az MTI-vel.
Az NHH gyorsjelentése szerint júliusban az előfizetések 43,2 százaléka volt digitális, míg júniusban ez az érték 42,4, májusban pedig 41,5 százalék volt.
A gyorsjelentés a tizennégy legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásra épül és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le.
Az NHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint közel 3 millió magyarországi háztartásban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás, míg a fennmaradó háztartások a szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni, illetve műholdas adásokat nézik.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók - Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Kft., FiberNet Zrt., DIGI Kft., PR TELEKOM Zrt., Zelka ZRt., TARR Kft., TvNetWork NyRt., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., Antenna Hungária Zrt. és HD Platform Kft. - július végén összesen 2,456 millió előfizetést tartottak nyilván, 8 ezerrel többet, mint egy hónappal korábban.
A NHH adatai szerint júliusban az előfizetői körön belül 12,9 százalékról 13,3 százalékra nőtt a digitális kábeltelevíziót, vagy internetes IPTV-t nézők száma, miközben a műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése 29,5 százalékról 29,9 százalékra emelkedett, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatás részesedése pedig 57,6 százalékról 56,8 százalékra csökkent.
A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi, ide sorolva az Antenna Hungária (AH) által működtetett vezeték nélküli szolgáltatást is. Ebben a szegmensben az előfizetők száma júliusban 722 ezerről 734 ezerre nőtt. A piacvezető DIGI részesedése 57,1 százalékról 55,5 százalékra, a UPC-é pedig 25,3 százalékról 24,9 százalékra csökkent, míg a Magyar Telekom 12,2 százalékról 14,2 százalékra növelte részesedését. Az AH piaci része 0,1 százalékponttal 5 százalékra csökkent, a Hello HD részesedése pedig 0,4 százalékos maradt júliusban.
Az NHH gyorsjelentése az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások - kábeltelevízió és IPTV - piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma júliusban négyezerrel 1,722 ezerre, ezen belül az analóg előfizetések száma 1,411 millióról 1,395 millióra csökkent, míg a digitális előfizetések száma 316 ezerről 327 ezerre nőtt.
A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 0,2 százalékponttal 36,6 százalékra csökkent, a második Magyar Telekom részesedése 0,2 százalékponttal 20,9 százalékra emelkedett, a harmadik DIGI-é pedig 0,3 százalékponttal 10,7 százalékra nőtt.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között, valamennyi szolgáltatást figyelembe véve az UPC a piacvezető, de részesedése az egy hónappal korábbi 33,4 százalékról 33,1 százalékra csökkent. Júliusban nem változott a második DIGI 24,1 százalékos piaci része, míg a harmadik Magyar Telekom (T-Home) 18,2 százalékról 18,9-ra növelte részesedését.
Kapcsolódó cikkek
- Az NHH felméri a műsorszórók digitális átállási igényét
- Három csatornát átrendeznek a MinDig TV szolgáltatásban
- IPTV-vel kiváltható a digitális átállás
- A kábelmodemes előfizetések húzzák a szélessávú piacot
- Nyolcszázezer háztartást érint a digitális átállás
- Hasznos tudnivalók a digitális korszak tévénézői számára
- FIFA focimeccsek Sony Bravia tv-tulajdonosoknak
- Márciusban is csökkent az aktív mobilelőfizetők száma
- NHH: Kétszeresére nőtt a mobilinternetezők száma
- Februárban kismértékben nőtt a mobilinternetes előfizetések száma
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt
A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.
A magyar vásárlók közül választják a legtöbben környezettudatosságból a felújított mobilt
Nagyjából 300 tonna szén-dioxidtól kímélte meg a környezetet a Rejoy és a három további piacon jelen lévő anyacége, a Flip Technologies – ez átszámítva 150 személyautó éves kibocsátásának felel meg. A piactér régiós ügyfélfelmérése szerint arányaiban a magyar vásárlók közül voksolnak a legtöbben a felújított készülékekre környezettudatossági szempontokból – ebben pedig a boomer és millenial korú ügyfelek a legaktívabbak.
Nem érdemes otthon őrizgetni a régi mobilokat
Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra felhasználható lenne, miközben a bennük lévő akkumulátor évek alatt akár tűzveszélyessé is válhat. Most a használt mobilok akár 30 000 Ft-ot is érhetnek a Yettelnél.
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.