Felhívás: Ígért nyereményért cserébe ne adjon ki feltöltőkártya-kódot!

forrás Prim Online, 2009. szeptember 14. 14:17

A Pannon, a T-Mobile és a Vodafone ezúton ismételten felhívja a figyelmet arra, hogy sajnálatos módon továbbra is nagy azon visszaélések száma, amikor a mobilszolgáltatók ügyfeleit ismeretlenek telefonon különböző okokkal – pl. nyeremény ígéretével – megkeresik és érvényes feltöltőkártya-kód bediktálását kérik. A hívás több esetben magukra a mobilszolgáltatókra hivatkozva, vagy a mobilszolgáltató vezetőjeként bemutatkozva történik.

A három hazai mobilszolgáltató ezúton kéri ügyfeleit, hogy érvényes feltöltőkártya-kódot soha, semmilyen okból másnak – főként ismeretleneknek - ne adjanak ki. Ugyanígy idegenek által megadott hívószám kártyás egyenlegét nyeremény ígérete miatt vagy bármely más okból elektronikusan ne töltsék fel.
Sajnálatos módon ugyanis a Magyarországon elszaporodott visszaéléstípus során az elkövetők a kódot kicsalva vagy különféle ígéretekkel az ügyfelet másik hívószám feltöltésére rábírva az érintetteknek kárt okoznak, az önként átadott információkkal visszaélnek. Ilyen esetekben az okozott kárért a mobilszolgáltatók felelősséget nem tudnak vállalni.
A mobilszolgáltatók javasolják: amennyiben bárki hasonló megkereséssel találkozik vagy az átadott feltöltőkártya kódjával mégis visszaéltek, mielőbb tegyen feljelentést a lakóhelye szerinti rendőrségen.
 

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50