A Panasonic felvásárolhatja a Sanyót, de az EU-nak feltételei vannak
A világ első számú plazmatévé-gyártója, amely egyúttal a Sony-val verseng a legnagyobb japán fogyasztói elektronikai gyártó címért, decemberben tett 400 milliárd jenes (kb. 821 milliárd Ft) vételi ajánlatot a Sanyóra. A két cégnek elsősorban az akkumulátorok gyártásában, illetve piacán vannak hasonlóan erős pozíciói, így ez a terület szúrja leginkább a versenyügyi hatóságok szemét. A Panasonic nemrégiben jelezte is az Európai Bizottság felé, hogy az egyesülés után hajlandó lesz csökkenteni akkumulátor-gyártási kapacitását. Az EB Versenyügyi Biztosságának feltételei alapján a társaságok eladják majd egyik akkugyártó üzemüket, ezen kívül pedig az egyik fél nikkel-fém hibrid elemeket előállító gyáregysége is értékesítésre kerül.
Ami a fogyasztói elektronikai termékeket illeti, ebben az ágazatban a felvásárlás az EB szerint nem növeli komoly mértékben a Panasonic piaci részesedését, így ezekkel kapcsolatban nem is támasztottak feltételeket. A vállalat az üzembezárások ellenére is sokat nyerhet az üzleten, mivel a Sanyo nemcsak világ legjelentősebb akkumulátor-gyártója, de egyúttal a napelemes eszközök terén is számottevő pozíciókkal bír.
Kapcsolódó cikkek
- Újdonságok a Panasonic-napon
- A Panasonic tulajdonába kerül a Sanyo többsége
- Közel 3 milliárd euró a Panasonic vesztesége
- A Panasonic kiszáll a Toshibával közös LCD-gyártó vállalatból
- 15 ezres leépítést és gyárbezárásokat tervez a veszteséges Panasonic
- A Panasonic megvenné a Sanyót
- Sanyo: fúziós tárgyalások a Panasonic-kal; hibrid töltési rendszer
- A Sanyo a Panasonic márkája lesz?
- A Panasonic megvenné a Sanyo-t
- Mostantól Panasonic a Matsushita
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.
Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban
Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.