Új hacker-technika: Jönnek a vírusos reklámok

Milkovits Gábor, 2009. október 28. 07:16

A BBC értesülése szerint a jól ismert Gizmodo angol nyelvű technológiai hírblogon olyan hirdetések jelentek meg, amelyek az üzemeltető tudtán kívül víruskódokat tartalmaztak.

A Sophos szoftverbiztonsági cég információi szerint a vírusos reklámok a múlt héten jelentek meg az oldalon és egy egészen új hacker-technikáról tanúskodnak. A támadók ugyanis egész egyszerűen a Suzuki autógyártó képviselőinek adták ki magukat és az ismert cég nevében vettek reklámhelyet a blog fenntartóitól. A reklámlinkek ezután hamis antivírus-szoftverekhez vezettek, amiket ha letöltött a felhasználó, úgy különféle rosszindulatú kódokat telepített a számítógépére. A Gizmodo az egyik leglátogatottabb blognak számít a világon, így az eset jól mutatja, hogy a hackerek nem kis tétben játszottak.

Korábban hasonló eset fordult elő a New York Times portálján is, amely szintén igen népszerű oldal, ráadásul szoftverbiztonsági szempontból is nyilván profi csapat üzemelteti. A hamis biztonsági alkalmazások képében megjelenő vírusok egyébként egyre elterjedtebbek: a Sophos statisztikái szerint mindeddig vagy 250 fajtával találkoztak és ezek évente több, mint egymilliárd dollár kárt okoznak világszerte. Az elmúlt 12 hónapban mintegy 40 millió számítógépet fertőztek meg az ilyen, úgynevezett „scareware” típusú kódokkal.
 

Kulcsszavak: hacker security reklám

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09