Tartja magát az informatikai biztonsági piac
A válság ellenére nem csökken az informatikai biztonsággal foglalkozó Noreg Kft. bevétele, amely az idén eléri a tavalyi 500 millió forintot, miközben az adózás előtti eredménye 10 százalékkal növekedve 50 millió forint lesz.
Kőrös Zsolt, a társaság ügyvezető igazgatója csütörtöki sajtótájékoztatóján elmondta, hogy az iparág általános visszaesésével szemben a biztonsági megoldások iránt nem csökken a kereslet. Valószínűleg azért, mert a vállalatok egyre több szolgáltatást nyújtanak az interneten, amelyek nem működnek biztonsági megoldások nélkül.
Az ügyvezető elmondta, a Noreg ezen a területen újabb lehetőségeket lát, s most az IBM-mel összefogva a bankkártya adatok biztonságos kezelésével kapcsolatos szolgáltatásokat nyújt elsősorban bankoknak és olyan nagy kereskedelmi cégeknek, amelyeknél sokan fizetnek kártyával.
Hozzátette: a problémát az okozza, hogy a hitelkártyás fizetés terjedésével együtt a csalások, lopások száma is megnőtt. Éppen ezért az Egyesült Államokban már szigorúan szabályozzák a folyamatot, aminek következtében ott egyre több cég auditáltatja magát független szervezettel azért, hogy megfeleljen az előírásoknak, s megakadályozza a csalást. Amerikában törvény írja elő, hogy a bankkártya adatokat kezelő vállalatoknak milyen biztonsági előírásoknak, szabványnak (PCI DSS - Payment Card Industry Data Security Stabdards) kell megfelelniük.
Egy amerikai felmérés szerint a kártyacsalások több mint 60 százaléka azért következhet be, mert például a bank informatikai rendszere nincs jól felépítve, illetve a rendszergazda vagy a hálózati szolgáltató hibát követ el. Ugyanilyen arányban külső támadás okozza a kárt, kihasználva a rendszer sérülékenységét.
Kőrös Zsolt elmondta, úgy látják, hogy a magyar bankok és kereskedők felkészítése az auditálásra új üzleti lehetőséget kínál számukra. A Noreg az IBM-mel közösen készíti fel a cégeket az auditra, végzi el a rendszerek átvilágítását, tárja fel a biztonsági réseket, s javasol megoldásokat a hibák megoldására. Az auditot azonban nem ez a két cég, hanem egy független szervezet végzi.
Kapcsolódó cikkek
- Lendületben a tárolóspecialista MHM Computer
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom
- Újabb pénzügyi rekord a Check Pointnál
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- Hogyan tehetjük biztonságossá az online vásárlást és szerződéskötést?
- A Google negyedik éve a világ legértékesebb márkája
- Kapsch CarrierCom: lezárult a Nortel-divíziót érintő felvásárlás
- Felfüggesztették a Magyar Telekom tőzsdei kereskedését
- Mobilüzletágat alakítana ki a UPC
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.
Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban
Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.