Nő az érdeklődés az it-erőforráskihelyzés iránt

MTI Sajtóadatbank, 2009. november 26. 09:28

Élénk az érdeklődés az informatikai erőforráskihelyezés (outsourcing) iránt, amit mutat az is, hogy az ilyen szolgáltatást nyújtó Navigator Informatika Zrt. az idén a tavalyi 2 milliárd forint után 3 milliárd forint bevételt ér el.

Juhász Lajos, a cég vezérigazgatója szerdán Budapesten sajtótájékoztatón elmondta: különösen azokat a cégeket érdekli ez a szolgáltatás, amelyeknek több telephelye is van, míg az államigazgatást a legkevésbé. Elmondta: az outsourcing megvalósítása bizalmi alapú gazdasági döntés. A cégek közül az it-outsourcingot legkevésbé a banki szféra veszi igénybe, mivel a bankoknak az ad biztonságérzetet, ha a saját embereik működtetik a számítógépeket. A nagyvállalatokat elsősorban a költségcsökkentés és hatékonyság növelése motiválja, míg a kis- és közepes cégek közül azok választják az erőforráskihelyezést, amelyeknek fejlett az informatikai kultúrája. A vezérigazgató elmondta, hogy míg korábban 20 százalékos megtakarítás esetén már az erőforráskihelyezés mellett döntöttek a vállalatok, addig ma már legalább 30 százalékos megtakarítást kell ajánlani, mert ez egyenlíti ki a vélt kockázatot.

 A vállalat az első félévben 1,1 milliárd forint bevételt ért el. A társaság az utolsó negyedévben főleg a kis- és közepes méretű vállalatokat célozza meg új szolgáltatásaival, s az innen várt plusz bevételekkel akarja elérni az idén az 50 százalékos növekedést. Juhász Lajos elmondta, hogy a kvv-szektorban legalább 100 százalékos bevétel növekedést érnek el az idén a tavalyihoz képest, miközben a nagyvállalati szektor stagnál. A cég szerint reménykeltő, hogy 2009 első nyolc hónapjában a tavalyi év hasonló időszakához képest több mint ötven százalékkal több cég érdeklődött náluk az informatikai outsourcing, és a számítógép-mentes irodai megoldások iránt.
 

Kulcsszavak: Navigator outsourcing trend

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09