Változásokat sürget a Nokia marketingfőnöke

Milkovits Gábor, 2009. november 29. 09:38

Anssi Vanjoki, a Nokia marketingfőnöke egy német hetilapnak nyilatkozva kifejtette, hogy cégének az eddiginél jóval nagyobb hangsúlyt kell fektetnie a mobil internetes megoldásokra, a siker érdekében pedig hosszú távon a készülékgyártási üzletág eladását sem tartja kizártnak.

A Wirtschaftswoche magazinban megjelent interjújában Vanjoki kihangsúlyozta, hogy a Nokiának fel kell zárkóznia a mobiltelefonos online szférában jóval sikeresebb Apple, Google és Research in Motion mellé. Vanjoki szerint a mobiltelefonok világában egyértelműen az internet-alapú alkalmazásoké a jövő, ezek azonban csak akkor lehetnek igazán népszerűek, ha egy sikeres platformot sikerül létrehozni hozzájuk, ahogyan ezt az előbb említett cégek tették. A marketingfőnök nem tért ki arra, hogy a következő generációs, nyílt forráskódú Symbian-re gondolt-e, az azonban tény, hogy a Nokia saját Ovi webes szolgáltatáscsomagja egyelőre jóval szerényebb forgalmat bonyolít, mint például az Apple iPhone-os oldalai.

Érdekes részlet, hogy az interjúban a világ első számú mobiltelefon-gyártójának marketingigazgatója nem zárja ki annak a lehetőségét, hogy egyszer a jövőben túladjanak a társaság jelenlegi fő tevékenységét jelentő készülékgyártási üzletágon, amennyiben ez szükséges a sikeres struktúraváltáshoz. Pedig a Nokiának a válság nehézségei közepette is hatalmas előnyt jelent nagy volumenű és változatos gyártási kapacitása, amelynek révén a piac 40 százalékát képes ellátni készülékekkel, a teljes mobiltelefonos termékkört lefedve.

 

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05