Csak a notebook iránt nőtt kereslet az IT-piacon

MTI Sajtóadatbank, 2009. december 10. 08:12

Miközben az informatikai piacon átlagosan 10 százalékos visszaesés következett be minden szegmensben, az egyéni felhasználók által vásárolt hordozható gépek (notebook) eladása 10 százalékkal nőtt - mondta szerdán budapesti sajtótájékoztatóján Gottlieb István, a Lenovo Magyarország vezérigazgatója.

Gottlieb hozzátette: az informatikai piac a bruttó hazai termék (GDP) alakulásának megfelelően változik, s kis eltéréssel ugyanolyan mértékben nő vagy csökken, ahogyan a GDP. A kínai többségi tulajdonban lévő, asztali és hordozható számítógépeket gyártó Lenovo nem teszi ugyan közzé leányvállalatai adatait, ám a vezérigazgató elmondta, hogy az idei harmadik negyedévben 5,2 százalékos volt a cég magyar piaci részesedése, ami 0,2 százalékponttal nagyobb az egy évvel korábbinál. A válság ellenére a cég azért tudta növelni részesedését, mert termékei keresettek az egyéni felhasználók körében.

 Gottlieb István elmondta, az elmúlt negyedévben az egyik népszerű termékcsalád gépeiből 11 ezret adtak el annak ellenére, hogy közép- és felső kategóriás eszközökről van szó. A Lenovo ki tudta használni az IT-piaci változásokat, s az a célja, hogy megtartsa növekedési potenciálját a hordozható gépek területén is. Ugyanakkor céget is megrázta a válság, aminek következtében kezdetben a cég profitabilitása jelentősen csökkent, s átszervezték a vállalatot.

 Gottlieb István úgy vélte, a kialakult viszonyokra már nem válságként kell tekinteni, hanem adott helyzetként kell felfogni, ami 1-3 évig még nem változik jelentősen. Ebből következően nem a válság végére kell készülni, hanem a mostani helyzetben kell sikeresnek lenni. A magyarországi nagy ügyfelekre is jellemző, hogy jelentősen visszafogták vásárlásaikat. Ezt mutatja az is, hogy fele-harmadannyi kérés érkezett tőlük az idén, mint egy évvel ezelőtt.

 A világszerte 20 ezer alkalmazottal dolgozó Lenovo 160 országba szállítja termékeit, s Kínában 30 százalékos részesedéssel rendelkezik. Tavaly a termékek 50 százaléka Kínában, 15 százaléka a fejlődő, 35 százaléka pedig a fejlett piacokon, Észak-Amerikában és Nyugat-Európában talált gazdára. Az eladott termékek 65 százaléka notebook, a többi asztali gép. Magyarországon az arány kissé más, itt az eladott gépek 80 százaléka hordozható számítógép.
 

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05