Nem engedélyköteles az elektronikus kereskedelem
Nem engedélykérést, csak bejelentési kötelezettséget ír elő a jogszabály az e-kereskedők számára – hívja fel a figyelmet a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért (SzEK.org) sajtóközleményében, reagálva az Index.hu múlt heti cikke nyomán több helyen megjelent téves információkra.
A SzEK.org kéri a tagjait és minden webáruház tulajdonost, hogy a leírtak szerint eljárva tegyen eleget a bejelentésnek. Addig is szeretné megnyugtatni a kereskedőket, hogy a bejelentési kötelezettség elmulasztásának szankcionálásával kapcsolatos jogszabályok egyelőre nem léptek hatályba, így kétséges, hogy a hatóságok valóban szabhatnak-e ki bírságot.
A SzEK.org egyébként örömmel tapasztalja, hogy az elmúlt évtized jogalkotási munkájának eredményeképpen számos, az elektronikus kereskedelemmel foglalkozó, az uniós joganyaggal összhangban lévő jogszabály született, de ezzel együtt továbbra is fontosnak tartja, hogy az e-kereskedelem fogalma jogszabályi szinten, pontosan legyen meghatározva és megkülönböztetve a csomagküldő kereskedelemtől. A szövetség az ehhez szükséges jogszabály-módosításokra javaslatokat készít az illetékes minisztériumok számára.
Kapcsolódó cikkek
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- Korlátozzák a mobilszolgáltatást a tálibok
- Versenyügyi vizsgálat készül az Apple ellen
- Nyáron nyitja digitális könyvesboltját a Google
- Megölte testvérét a Playstation-ért
- Elássa a csatabárdot a Google és a német kormány
- Magyarország lekerült a szellemi termékek védelmének amerikai figyelőlistájáról
- Hogyan tehetjük biztonságossá az online vásárlást és szerződéskötést?
- Hatékonyságnövelés, közösségi média és a nők internetes szerepe
- GVH-bírságot kapott a FiberNet és a ViDaNet
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.
Terjednek az alacsony kódú technológiák
Az elmúlt években állandó slágertéma volt a globális informatikushiány, majd elkezdtek záporozni a hírek a techszektorban zajló tömeges elbocsátásokról és a szakértők máris a vészharangokat kongatták. A fordulatot a legtöbben a mesterséges intelligencia számlájára írják, ugyanakkor egyre nagyobb szeletet hasítanak a piacból a low-code platformok is. Ezekkel minimális kézi kódolással fejleszthetünk gyorsan és hatékonyan, miközben rugalmasan alkalmazkodhatunk a változó igényekhez és egyszerűen hangolhatjuk össze az üzleti és technológiai szempontokat.