Microsoft kontra EU: 10 év után megegyezés
A két fél hivatalosan is bejelentette, hogy megállapodásra jutottak, ezzel évtizedes harc ért véget. Az eltelt, gyakran eseménytelennek tűnő időben az álláspontos nem nagyon látszottak közeledni, és ez meg is látszik az egyenlegen, az EU összesen 1,68 milliárd eurónyi büntetést szabott ki az amerikai szoftveróriásra. Lássuk a főbb meneteket: 1198-ban a Sun vizsgálatot kezdeményez a Microsoft ellen, 2000-ben az EU a Windows Media Player adatainak visszatartása miatt vizsgálódik, 2004-ben bírságot szabnak ki, és az információk átadására kötelezik a céget. 2007-ben újabb vizsgálat kezdődik, ezúttal az előretelepített böngészők miatt, 2008-ban felemelik a 2004-es büntetés összegét, 2009 januárjában szintén a beépített Explorer kerül az asztalra, ezúttal már elmarasztalják a Microsoftot, 2009 júliusában a szoftvercég belegyezik a többi böngésző beengedésébe, majd mára úgy látja az EU, hogy a Microsoft a gyakorlatban is teljesítette elvárásait, a rendszer működik, így eláll a további vizsgálattól. Mindeközben számtalan kisebb-nagyobb cég száll be a vizsgálatokba, önként ajánlkozva az anyaggyűjtésbe a Microsoft ellen, legutóbb 2007-ben az Opera fejlesztője. Ahogy várható, mindkét fél elégedetten nyilatkozik a vizsgálat lezárultáról, ám az Unió azt is közölte, hogy a jövőben is rajta tartja a szemét a cégen, és még nem teljesen százszázalékosan elégedett minden területen, ám ettől függetlenül a mostani bejelentés határkő a két fél együttműködésében.
Kapcsolódó cikkek
- Reuters: az EU a jövő héten lezárja a Microsoft-ügyet
- Az európaiak nem upgrade-elhetnek Vistáról Windows 7-re
- Az EU több böngészőt szeretne a Windows 7-be
- Operával és Firefox-al érkezhet a következő Windows
- Lazít a Microsoft-megfigyelésen az EU
- A Mozilla is beszáll a Microsoft-EU perbe
- Az EU megint előveheti a Microsoftot, ezúttal az Explorer miatt
- Magyar cégek a EU-hoz fordulnak a 25 milliárdos szoftvertender miatt
- 900 millió euróra büntette az EU a Microsoftot
- Két új EU eljárás a Microsoft ellen
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.